Huis van de toekomst

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-01 11:50
Ik denk dat ik het onderwerp het beste hier kan posten, anders: ---> MOVE!

mijn ouders gaan verhuizen en willen graag in het nieuwe huis er een soort multimedia tempel van maken. Dus mijn pa had het volgende in gedachten.

Hij wil mbv een TV/Monitor in de keuken TV kunnen kijken maar ook internetten, dus het liefst zou daar iets van een keyboard en muis bij moeten maar zonder computerkast! Dat is DE eis zogezegd. Deze opstelling zou hij ook willen in de slaapkamer.

Verder dan natuurlijk nog 1 normale PC voor het PC werk. Deze PC komt in de woonkamer waarschijnlijk en het zou tof zijn als deze PC maar ook de andere systemen dingen van de TV konden opnemen. Verder wil mijn pa zijn stereo zo op de PC aansluiten dat als hij daar muziek op speelt dat dat ook aan en uit te zetten is in bijv. keuken.

Op die stereo zal ook een RSD 3.2.3 aansluiting zitten (tenminste ik dacht dat hij dat zo noemde), maar wat is dat dan voor iets??

Goed nu is dus de vraag hoe dit het beste kan.

Zelf dacht ik aan een groot server systeem ERGENS, waarop je dan de rest van de systemen aansluit. Maar het zou ideaal zijn als je slechts 1 of 2 kasten nodig had, dus 1 server systeem waarop alle andere thin clients zouden kunnen inloggen. Dan zouden de monitoren de aansluitingen moeten bevatten voor keyboard, muis en netwerk. Ik weet alleen niet of dat zo kan, wat waarschijnlijker is, is dat er een soort platte kasten komen met alleen die aanlsuitingen en minimale hardware die je dan evt ergens achter kan verstoppen. Het thinclient idee dus. Dmv van userrights etc kan er dan voorgezorgd worden dat iedereen iets anders kan doen op een systeem.

Maar kan dit allemaal uberhaupt wel, en zo ja in welke richting moet ik dan kijken?

Verwijderd

Het tomorrow future (0fzoiets) project in A'dam ;) Moet kunnen lijkt me ...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

In de keuken zou je bijvoorbeeld een touchscreen in de muur kunnen plaatsen en daar een thin client aan hangen welke met de server is verbonden :)
Geen problemen met muis en toetsenbord en simpele dingen zijn relatief makkelijk te doen op een touchscreen.

Touchscreen: b.v. http://www.tft-plaza.nl/index.php?cat=23462a
Thin client: b.v. www.neoware.com

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 14:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Creatinus schreef op 30 september 2004 @ 08:38:
Op die stereo zal ook een RSD 3.2.3 aansluiting zitten (tenminste ik dacht dat hij dat zo noemde), maar wat is dat dan voor iets??
RS 323 (standard seriële protocol bij PC's)?

edit:
@pjottum: ik wist dat er iets niet klopte

[ Voor 13% gewijzigd door Maasluip op 30-09-2004 11:11 ]

Signatures zijn voor boomers.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

rs 232 zelfs.
ik heb van sun een systeem gezien waarbij je thin clients hebt, waar je met een smartcard je sessie kan meeverhuizen. Dus, dan draait je X-sessie op een centrale server en je clients connecten er alleen maar mee. Alle applicaties draaien dan gewoon door.

je kan ook voor windows-terminals gaan, dat is ook wel aardig. Wederom een server in je kelder en via het lan schermen elders.

Ik zou wel even 2 keer nadenken voor ik hieraan begon, en je vader een laptop met wlan geven ;-)

ping 127.212.23.124

• Creatinus
Het is inderdaad RS 232, maar dat is gewoon een seriele uitgang op je stereo dus. Wat betekend dat je de muziek van je stereo op je pc kan ontvangen en er dus een soort (web) radio kanaal van zou kunnen maken?

Verder is denk ik een systeem met 1 grote server en wat lanschermen een goede optie, dan kan de 'echte' pc een kleinkastje hebben waar de nodige dvdspelers/branders inzitten. Eventueel kan de server als 'echte' pc dienen, want ik denk dat het met het dataverkeer wel zal meevallen in huis :+

Maar die lan schermen heten die zo? Ik krijg in google niet veel soeps als ik 'lan screen' of 'network monitor' invul O+

Verder is een touchscreen voor in de keuken wel lachen, ze zijn alleen duur. Maar hoe gaat het invoeren van URLs dan?

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

vader geld over?

Gregor van Egdom Krekr

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Is dat van belang voor dit topic :?

Anyways, ben benieuwd hoe het allemaal geregeld gaat worden :)
* Laurenz heeft hier verder weinig verstand van, sorry..

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Zijn zat mensen die dit hebben..
En waarom hoeft dit persé duur te zijn? Beschouwd het eerder als een goede investering!

• Creatinus
Ach we kunnen altijd kijken wat het kost en dan alsnog beslissen het wel of niet te doen... maar weet iemand hoe het zit met die zgn. Netwerk Beeldschermen, ik krijg er niet van gevonde, en ik denk niet dat ik zo dom ben... :o

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 00:43
pjottum schreef op 30 september 2004 @ 09:24:
rs 232 zelfs.
ik heb van sun een systeem gezien waarbij je thin clients hebt, waar je met een smartcard je sessie kan meeverhuizen. Dus, dan draait je X-sessie op een centrale server en je clients connecten er alleen maar mee. Alle applicaties draaien dan gewoon door.

je kan ook voor windows-terminals gaan, dat is ook wel aardig. Wederom een server in je kelder en via het lan schermen elders.

Ik zou wel even 2 keer nadenken voor ik hieraan begon, en je vader een laptop met wlan geven ;-)
Dus dan krijg je een soort unix geval, met terminals? Linux heeft die functie toch nog steeds?

Verder wel een top idee! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/thumbsup.gif

_@/'

Pagina: 1