Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] font size in tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
En om te starten bedoel ik niet een zelf in te stellen fontsize maar het getal die dezelfde grootte heeft als de gebruikte UBB tag 'small'.

Nu moet het bijvoorbeeld zo:
code:
1
2
3
4
[table]
[tr][td][small]test[/small][/td][/tr]
[tr][td][small]test[/small][/td][/tr]
[/table]

test
test

Je moet nu voor elk vakje apart een 'small' command opgeven terwijl dit (dacht ik) ook wel kan in de table tag zelf met html (font-size ofzo? ) :)

Verwijderd

terwijl dit (dacht ik) ook wel kan in de table tag zelf met html (font-size ofzo? )
Met HTML zou je dat bijv. doen met
 style="font-size:10px"
aangezien er geen rechtstreekse HTML-tag voor font-size is voor tabellen.
Maar, bovenstaande style= code kun je idd niet gebruiken zonder HTML rechten of in RML code.

In een grote tabel zou een dergelijke code dan wel handig zijn (ipv honderden [small]blaat[/small] codetags). :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 11:47 . Reden: pt > px ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

crisp

Devver

Pixelated

pt zou ik voor screen niet gebruiken ;)
Verder vraag ik me af wat het doel zou zijn om hele tabellen met een kleinere fontsize aan te maken; dat lijkt me persoonlijk toch niet zo prettig lezen.

Intentionally left blank

Verwijderd

goed punt pixel :+ ;)

Verder kan ik mij toch best wel wat tabellen voorstellen die in de default fontsize behoorlijk brak worden, bijvoorbeeld als je tabellen wil gebruiken om features van hardware onderling wilt vergelijken (zoals bijv. in discussietopics in GT, AV, VB, PMG etc).
Nu kun je dat wel oplossen middels HTML, door de [small] tag (wat behoorlijk warige/slecht onderhoudbare code wordt), de info verdelen over meerdere tabellen (onoverzichtelijk), of een plaatje (tekst in een plaatje is ranzig omdat de tekst niet geindexeerd wordt door de zoekmachine en CTRL-F'en onmogelijk is), maar het zou imo wel handig zijn als je in 1x een tabel een kleinere fontsize kan geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 11:52 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:12
crisp schreef op 30 september 2004 @ 10:02:
Verder vraag ik me af wat het doel zou zijn om hele tabellen met een kleinere fontsize aan te maken; dat lijkt me persoonlijk toch niet zo prettig lezen.
Ik denk dat Lighteye doelt op dit soort tabellen

Lezen imo best prettig? En zitten heel wat [small]-tags in :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In de nieuwe layout kan je tekst selecteren en op de button voor 'small' rammen (button met het kleine s-je):

Afbeeldingslocatie: http://allcrispy.com/meuk/toolbar.png

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dus...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.