Toon posts:

[Dos] Schijfletters veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje:

Mijn ene harde schijf is doodgegaan :(
Dus nu heb ik op me andere harde schijf mijn image terug gezet van win xp pro
het enige probleem is dat deze wordt terug gezet op D: ipv C: omdat er op deze harde schijf 3 partities zijn en de eerste en de laatste data op staat moest ik hem terug zetten naar de tweede maar hoe zorg ik er nou voor dat de tweede partitie de C: wordt. Ik heb al gezocht hier alleen krijg alleen maar antwoorden voor in Xp of Win2000 zelf. Ik heb Partition Magic 8 maar daar lukt het niet mee. Ik kan trouwens niet in windows xp komen omdat ie niet doorstart omdat ie een Ntdlr fout geeft nu weet ik dat je die in de repair mode kan veranderen met Fixboot en Fixmbr alleen die verwijzen naar C: en niet naar D:.

Hopelijk weet iemand de oplossing
Bedankt

Verwijderd

En wat is de reden dat het niet lukt met partition magic 8? Zijn de 3 partities op die schijf toevallig 1x primair en 2x logische stations??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb Partition Magic 8 maar daar lukt het niet mee
Waarom lukt het niet? Waar stuit je tegen? Welke foutmeldingen krijg je? Kun je de partities wel converteren? Zo ja, maak de partitie waarop je OS staat Primair en de andere partities Logisch.

Anders zou ik maar een andere HDD regelen/kopen en daarop een nieuw OS installeren, zodat je tenslotte bij de data op je oude schijf kan :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 30-09-2004 07:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn partities zijn volgens partition Magic 1x Logisch en de rest is Primary.
Degen die Logische is daar staat ook me OS op.
Maar als ik dan me Computer Reboot dan geeft ie een Ntdlr foutmelding dus dan start ik op met de cd van win XP en dan repareren en daar geeft ie netjes aan dat er een windows installatie is alleen is het D:Windows en niet C:Windows dus als ik dan Fixboot doe dan zegt ie ik ga op de C: wat veranderen de eerste keer heb ik nee gezegt en alleen Fixmbr uit gevoerd tweede keer dacht ik ik druk gewoon op ja en zie wel wat er gebeurt en dan installeert ie het op C: en dus wordt de Boot van de D: niet aangepast waardoor ie dus niet opstart

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fixboot en fixmbr hebben totaal geen zin. Fixboot herstelt de bootmenu en fixmbr de MBR. Ze doen niks met partities. Je moet je OS partitie converteren naar primair (en active) en alle andere partities naar logisch, want de schijfletters worden op de volgende volgorde toegewezen: primaire partities van alle HDD's, op de volgorde van de HDD aansluiting - logische partities van alle HDD's, op de volgorde van de locatie op HDD's en de HDD aansluiting - optische apparaten op de volgorde van de aansluiting.

Na het converteren moet je wel fixboot uitvoeren om de bootmenu te repareren op de juiste locatie te zetten (die hoort nml op de allereerste primaire partitie) ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 30-09-2004 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat Fixboot en Fixmbr niks met de partities doen maar daarmee kan je wel die Ntdlr maken.

Ik ga het vanmiddag nog wel een keer proberen om logische en primair intestellen hopelijk lukt het dan wel en anders moet ik maar even een andere harde schijf zien te regelen tot die van mij gemaakt is.

Als iemand anders nog andere ideeen heeft die zijn altijd welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig het is gelukt!!

Ik was vergeten om in Partition Magic de harde schijf met het OS erop op active te zetten.
Iedereen bedankt voor de hulp :D

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b
Pagina: 1