Vorige week kwam mijn overbuurman naar me toe: "Zeg, mijn internet doet het niet... heb jij ff tijd?" Nou, oke, ik ben de beroerdste niet, dus ik daar naartoe. Hij gebruikt een Zon ADSL Gratis verbinding met een eTech USB modem. Dus, ik klik op het Zon ADSL icoontje en selecteer "Start ADSL". Na een aantal keer "ADSL verbinding maken/verbinding verbroken/maken/etc" te hebben gezien, gaat het ADSL-lampje op het modem eindeljik branden en er is verbinding. Dacht ik... want het internet kwam hij gewoon niet op. Ik klikte dus eens wat rond op zijn PC: Windows XP Home Edition, geen enkel service pack geïnstalleerd. Ik zag ook wat vage programmaatjes erop staan (free xxx dialer en meer van die ongein), dus mijn eerste conclusie: "spyware!". Aangezien die Windows install er al anderhalf jaar op stond, leek het mij een goed idee om Windows eens opnieuw te installeren en om zo gelijk van alle spyware, virussen en andere ellende af te zijn. Zo gezegd, zo gedaan; Windows opnieuw geïnstalleerd, gelijk SP2 erop gezet, laatste modemdrivers gedownload van Zonnet en geïnstalleerd, en alles zou dus weer moeten werken.
Zou, want dat doet het dus niet. Er gebeurt weer precies hetzelfde als eerst: na een aantal pogingen bouwt het modem de verbinding op maar verder gebeurt er niets. Als ik op het LAN-verbinding-icoontje in de system tray klik, geeft hij aan dat hij bezig is met "Netwerkadres verkrijgen", maar dat lukt dus op de één of andere manier niet.
Ik heb mijn overbuurman dan maar geadviseerd om Zonnet ff te bellen (ik heb verder absoluut geen verstand van USB modems, behalve dan dat ik weet dat het ondingen zijn), maar misschien herkent iemand hier het probleem en weet een oplossing?
Zou, want dat doet het dus niet. Er gebeurt weer precies hetzelfde als eerst: na een aantal pogingen bouwt het modem de verbinding op maar verder gebeurt er niets. Als ik op het LAN-verbinding-icoontje in de system tray klik, geeft hij aan dat hij bezig is met "Netwerkadres verkrijgen", maar dat lukt dus op de één of andere manier niet.
Ik heb mijn overbuurman dan maar geadviseerd om Zonnet ff te bellen (ik heb verder absoluut geen verstand van USB modems, behalve dan dat ik weet dat het ondingen zijn), maar misschien herkent iemand hier het probleem en weet een oplossing?
[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 30-09-2004 00:49 ]