Inleiding:
Ik heb zojuist voor het eerst in m'n leven zelf een kernel gecompiled. En daar ben ik nog trots op ook
Om precies te zijn een:
Linux Apollonet 2.6.7 #1 SMP Wed Sep 29 20:15:45 CEST 2004 i686 GNU/Linux
Ik heb inmiddels veel errors verwerkt
Zoals het feit dat ik geen modules had voor m'n netwerk kaart. Errors met lilo.conf enzo..
Mijn server:
Dual Pentium III 500mhz
512 RAM
SCSI harddisk
2x IDE harddisks
en nu sinds kort een Promise Ultra 133 ATA Controller voor mijn 120 gB/160 gB harddisk. Nu ben ik nog niet aan toegekomen om deze poging doen aan de praat krijgen. Komt later dus..
Mijn probleem:
Dat is hetzelfde (dnk ik) als in dit topic: hier. Alleen hie ging de gebruiker een andere kernel installen om het te fixen.
Nu vraag ik me af - kan ik het fixen zonder te downgraden?
Het gaat dus om het feit dat als ik m'n harddisks
probeer te mounten dat ik de volgende melding krijg:
De harddisks zijn niet gemount maar willen het ook niet.
Nu vind ik het geen super ramp om m'n kernel te gaan recompilen maar dan wil ik wel 'weten'/'leren' wat ik fout gedaan heb?
Heb ik iets gemist bij " make menuconfig " ? want er staat zoveel in - en veel snap ik (nog) niet.
of kan ik het nog fixen in bijv. modconf ? alvast bedankt!!
Ik heb zojuist voor het eerst in m'n leven zelf een kernel gecompiled. En daar ben ik nog trots op ook
Linux Apollonet 2.6.7 #1 SMP Wed Sep 29 20:15:45 CEST 2004 i686 GNU/Linux
Ik heb inmiddels veel errors verwerkt
Mijn server:
Dual Pentium III 500mhz
512 RAM
SCSI harddisk
2x IDE harddisks
en nu sinds kort een Promise Ultra 133 ATA Controller voor mijn 120 gB/160 gB harddisk. Nu ben ik nog niet aan toegekomen om deze poging doen aan de praat krijgen. Komt later dus..
Mijn probleem:
Dat is hetzelfde (dnk ik) als in dit topic: hier. Alleen hie ging de gebruiker een andere kernel installen om het te fixen.
Nu vraag ik me af - kan ik het fixen zonder te downgraden?
Het gaat dus om het feit dat als ik m'n harddisks
code:
1
2
3
| /dev/hdc5 /mnt/harddisks/hd-c ext3 defaults 0 0 /dev/hdd5 /mnt/harddisks/hd-d ext3 defaults 0 0 /dev/hde1 /mnt/harddisks/hd-e ext3 defaults 0 0 |
probeer te mounten dat ik de volgende melding krijg:
code:
1
2
3
| mount: /dev/hdc5 already mounted or /mnt/harddisks/hd-c busy mount: /dev/hdd5 already mounted or /mnt/harddisks/hd-d busy mount: /dev/hde1 already mounted or /mnt/harddisks/hd-e busy |
De harddisks zijn niet gemount maar willen het ook niet.
code:
1
2
3
4
5
6
| Apollonet:/mnt/harddisks# cat /etc/mtab /dev/sda1 / ext2 rw,errors=remount-ro 0 0 proc /proc proc rw 0 0 sysfs /sys sysfs rw 0 0 devpts /dev/pts devpts rw,gid=5,mode=620 0 0 tmpfs /dev/shm tmpfs rw 0 0 |
Nu vind ik het geen super ramp om m'n kernel te gaan recompilen maar dan wil ik wel 'weten'/'leren' wat ik fout gedaan heb?
Heb ik iets gemist bij " make menuconfig " ? want er staat zoveel in - en veel snap ik (nog) niet.
of kan ik het nog fixen in bijv. modconf ? alvast bedankt!!
[ Voor 10% gewijzigd door quakerix op 30-09-2004 00:52 ]