Even een update. Tijdens het surfen bleef ik fouten in IEXPLORE.EXE krijgen en daarbovenop kwamen de nodige fouten in de EXPLORER zelf. Daarop heb ik de pc uitgeschakeld en twee netwerkkaarten verwijderd die de computerzaak hadden overgeplaatst (op de MSI zit namelijk een onboard netwerkkaart). Tevens heb ik de SCSI-controller van PCI-slot verwisseld.
De pc vond bij het opstarten een nieuwe SCSI-controller en installeert deze automatisch. Het stuurprogramma is echter niet van DawiControl, dus ik naar de site en om een nieuwe driver te downloaden. Fout in IEXPLORE. Fout in EXPLORER. PC loopt vast. Reboot. Windows start op met de volgende melding:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Ik wijt dit aan het verplaatsen van de SCSI-controller. Heb namelijk al eerder ervaringen hiermee gehad. Niettemin ben ik nu het geheugen (het nieuwe dus!) aan het testen met DocMemory 2.0. Ben benieuwd wat dat oplevert.
Dit bericht typ ik nu op de pc boven. By the way: deze heeft totaal geen troubles met
www.planet.nl (W98SE, PII-350).
------
Geheugen = ok! Vanaf XP cd-rom geboot, eerste partitie geformatteerd, maar dan:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
SCSI-kaart in originele PCI-slot geplaatst, nogmaals geformatteerd ... zelfde foutmelding.
------
SCSI-kaart verwijderd. Format. Tijdens setup (erg snel, 39 min. resterend):
RUNDLL32.exe Toepassingsfout - De uitzondering unknown software exception (0x00000096) is opgetreden in de toepassing op locatie 0x77e51598. Klik op OK om het programma te beeindigen.
Na op OK te hebben geklikt gaat de setup toch verder. Na een minuut echter:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
*** STOP: 0x00000024 (0x001902F8, 0xEFFFAFF4, 0xEFFFACF4, 0xF833D429).
*** Ntfs.sys - Address F833D429, base at F833A000, Datestamp 3b7dc5d0
[
Voor 27% gewijzigd door
Verwijderd op 10-10-2004 17:06
]