Toon posts:

PC hangt op www.planet.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als startpagina op mijn Internet Explorer (versie 6, packed with XP NL PRO) www.planet.nl staan. Telkens als ik op internet ga, loopt mijn pc vast. Muurvast.

Ik dacht dus dat dat aan de Internet Explorer lag, maar wat blijkt? Als ik een andere startpagina gebruik, is er niets aan de hand. Ga ik vervolgens naar www.planet.nl, dan loop alles weer muurvast.

Zijn er meer mensen met deze ervaring en ... WAAROM???

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

• Gooi je cache van IE eens leeg
• Draai Ad-aware eens

Heb je het dan nog?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

staat er toevallig iets vervelends in je hosts file?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het betreft hier een gloednieuwe installatie van Windows XP (half uurtje oud). Er staat dus nog helemaal nix in de tijdelijke internetbestanden map.

Uuhhh ... hosts file?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:27:
Helaas, het betreft hier een gloednieuwe installatie van Windows XP (half uurtje oud). Er staat dus nog helemaal nix in de tijdelijke internetbestanden map.

Uuhhh ... hosts file?
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc

daarinn staat een file met de naam host
Deze kun je openen in notepad, staat daar meer in dan 127.0.0.1 Localmachine?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat er:

127.0.0.1 localhost

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 16:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Flash al geinstaleerd ??

Verwijderd

Yep. Flash al geinstalleerd.

Dit bericht typ ik nu vanaf een andere pc. Ik heb het apparaat namelijk aan de kant geschoven en morgen gaat hij naar een computerzaak omdat ik er schoon genoeg van heb. Waarom?

Windows XP heeft een jaar of twee probleemloos op mijn pc gedraaid. Tot voor een aantal weken terug het systeem regelmatig vastliep (meestal al vlak na het opstarten). Het systeem opschonen hielp niet en dus heb ik vanavond besloten tot een volledig nieuwe installatie.

Dat wilde niet echt. Vastloper op vastloper. Geheugen getest en één van mijn twee 256 MB plakjes bleek kaduuk. Die dus eruit gehaald. Resultaat: nog steeds vastloper vlak na het opstarten. Omdat mijn beeldscherm de laatste weken ook regelmatig spontaan op standby sprong en ik ooit een melding 'systeeminstabiliteit komt door videokaartdrivers' van Windows ontving, heb ik er een andere videokaart ingezet (zie topic van laurelenhardy in 'videoplanken en beeldkanonnen'). Dat leek te helpen. Geen vastlopers meer na het opstarten.

Maar nu gaat het dus telkens mis op www.planet.nl. Bovendien heb ik zojuist een aantal vastlopers gehad tijdens het installeren van software, maar telkens was er een open IE-venster aanwezig.

Als ik terugredeneer zijn mijn problemen begonnen na het switchen van Chello naar ADSL van Planet Internet. Zou dat er misschien iets mee te maken kunnen hebben?

Anyways ... morgen of overmorgen hoor ik van de computerzaak wel wat de oorzaak is geweest. Ik verwacht dat zij als hoofdoorzaak de processor noemen. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

wees gerust
daar heeft het niet mee te maken dat staat bij deze vast.
Anders had je namelijk ook andere topics kunnen vinden gerelateerd aan dit probleem.
ik draai zelf ook ADSL en dat werkt prima.

Waar ik aan denk is een defect moederbord mischien wel de geheugenbanken zelf of condensatoren die lekken
Dit kan ook tot een instabiele pc leiden heb je al gekeken of alle condensatoren nog dicht zitten?

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Nope, maar dat mogen ze morgen even voor me controleren. Ik heb mezelf beloofd de kast niet meer open te maken, haha! ;)

Verwijderd

Heel vreemd, maar ik heb het zelfde.... sinds ik SP 2 heb geinstalleerd op mijn server die al ruim 1,5 jaar 24 per dag draaid... loopt hij echt muurvast op de Planet site (echt alleen deze site). Als ik vervolgens windows XP met een slipstreamed sp2 erin installeer, en ik ga naar de planet site... boem meteen vast :( Vreemd genoeg heeft hij dit probleem niet op mijn andere pc's welke met de zelfde CD geinstalleerd zijn. Als ik flash deinstalleer, dan blijft hij stabiel draaien. Maar het gekke is... ik dacht dat er nooit een standaard flash met windows xp werd mee geinstalleerd... Wat nog vreemder is dat het tot nu toe alleen maar bij de planet site gebeurt. Andere sites met flash gaat prima! Flash opnieuw van macromedia installeren bied ook geen oplossing. Het lijkt wel dat mijn proc iets niet begrijpt. Mijn server draaid op een celeron 1200 Mhz.

Ik ben nu het geheugen met memtest aan het door rammelen... dat duurt nog wel ff. Misschien kom ik tot de oplossing...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Er worden volgens mij 4 verschillende flashdingen tegelijkertijd geopend, misschien dat jullie computers dat niet prettig vinden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 20:03:
Heel vreemd, maar ik heb het zelfde.... sinds ik SP 2 heb geinstalleerd op mijn server die al ruim 1,5 jaar 24 per dag draaid... loopt hij echt muurvast op de Planet site (echt alleen deze site).
... en als je die site met een andere browser probeert te bekijken ook ?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik heb ook xp pro met wxs.nl als start pagina en soms hangt hij bij mij ook.
ik denk dat het komt door die nieuwe site van ze die ze al een jaartje hebben want soms weergeeft hij de interactieve tabs bij mij ook niet. dus ik denk eerder dat het aan wxs licht dan aan ons?! maar wat zijn je systeem specs want wie weet dat het daar aan licht?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:03:
[...]

... en als je die site met een andere browser probeert te bekijken ook ?
Um, dat zal ik nog ff proberen... het geheugen heb ik met memtest doorlopen en geen fouten. Het ligt ook niet aan mun videokaart... ik heb anderhalf jaar bijna iedere dag op de planet site gekeken... en die flash movies gingen altijd goed... tot na sp2 :S ... ik blijf rommelen... het zal me lukken :)

Edit: Ik heb het ook nog ff met firefox geprobeerd... voor alle duidelijkheid op een net schoon geinstalleerd systeem zonder aditionele software en hij blijft vastlopen!

specs... Celeron 1200 Mhz 512 MB Ram chaintech moederbordje.. A-open voeding. Matrox millennium G550 32 MB Ram nog meer weten? Oja... voltage in de bios is allemaal de waarde wat het moet zijn!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 21:32 ]

Verwijderd

Kijk... er zijn meer mensen die er last van hebben.... zonder flash geen probleem, met meteen vastloper :(

Whenever I install the Shockwave Flash Object and visit a page that requires flash then my IE6 crashes! Without the flash player installed if I go to a page that requires FLASH then a message comes up asking me if I want to install Flash version 7 and I can surf the net without any hangs or crashes as long as I keep pressing NO when this message comes. Of course surfing in this fashion is quite difficult. If I press YES and install version 7 then IE6 will crash everytime it goes to a page requiring FLASH.

I've tried installing older versions of Flash Player but there is no improvement. I've reinstalled IE6 and repaired it but to no avail. I've even tried following the instructions found on the following link but still it makes no difference:

http://www.macromedia.com/support/flash...htm#fixall (werkt niet meer)

The only thing that DOES fix it is if I downgrade to IE5. I'd like to use IE6 though and would appreciate any help you wise ones out there can provide. Should I post the MS error report? Would that help in finding out why IE6 crashes when visiting a page requiring flash?

Verwijderd

Nou ik denk dat het aan de hardware moet liggen (de combinatie dan he) want op al mijn andere pc's geeft het met de zelfde installatie cdrom geen problemen.. naja dan maar ff geen flash op die server... Misschien wordt het later door Macromedia zelf opgelost... want er is maar weinig over te vinden moet ik zeggen na een avondje googlen...

Overigens gebeurt het vastlopen toch ook op andere flash sites.

Wat ik wel leuk vind om te weten (natuurlijk de oplossing) is of en wie er nog meer allemaal dit vage probleem heeft als hij naar http://www.planet.nl surft _/-\o_

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 06:08
ik zou als ik jou was is windows opniew installeren omdat als je windows installeerd met brak geheugen dat niet bevordelijk is voor je stabilitie van heel je windows ;)

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Ik heb op mijn server geen problemen en op mijn laptop geen problemen. Allebei WinXP Pro met SP2 en de nieuste updates geinstalleerd. Tevens geen problemen met IE of FF of Opera. Dus ik denk dat et toch ergens bij jullie moet liggen. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik planet abbo ben dus misschien een betere lijn naar de site krijg?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:19

ikbenwouter

! w t R

Hier heb ik ook een gek probleem, ik kan niet naar planet.nl met Firefox, met IE gaat het echter prima. Verder doet alles het hier prima in Firefox.

Als ik met Firefox naar Planet ga krijg ik dit:

Forbidden
You were denied access because:

Access denied by access control list.

........................................................................................................................................................

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
woutor schreef op 09 oktober 2004 @ 23:06:
Hier heb ik ook een gek probleem, ik kan niet naar planet.nl met Firefox, met IE gaat het echter prima. Verder doet alles het hier prima in Firefox.

Als ik met Firefox naar Planet ga krijg ik dit:

Forbidden
You were denied access because:

Access denied by access control list.
misschien firefox effe updaten want ik kan gewoon met firefox naar planet.nl. ik heb versie 1.0 maar misschien dat je plugins mist?!

Verwijderd

Topicstarter
AAARRRGH!!!

Sorry, dat moest ik even kwijt. Ik heb nu namelijk mijn pc terug van de lokale computerhandel. Hun conclusie: moederbord kapot. Dus: ander moederbord (MSI KT6V), nieuwe processor (AMD 3000+) en nieuw geheugen (512 MB). Ik sluit mijn pc aan, controleer of ze de nodige patches geinstalleerd hebben (was ok) en sluit de UTP-kabel van ADSL aan. Ga naar internet. Prima. Ga naar www.planet.nl ... vastloper! Echt niet te filmen!

Reboot. Ga naar www.macromedia.com ... vastloper. Reboot. Ga naar www.macromedia.com en download flash plugin. Prima. Ga naar gathering.tweakers.net ...:

In IEXPLORE.EXE is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Ga naar een willekeurige andere website ... dezelfde melding. Reboot. Ga naar www.planet.nl ... prima! Inclusief het flash-gebeuren.

Iets is en blijft er in ieder geval vreselijk mis!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update. Tijdens het surfen bleef ik fouten in IEXPLORE.EXE krijgen en daarbovenop kwamen de nodige fouten in de EXPLORER zelf. Daarop heb ik de pc uitgeschakeld en twee netwerkkaarten verwijderd die de computerzaak hadden overgeplaatst (op de MSI zit namelijk een onboard netwerkkaart). Tevens heb ik de SCSI-controller van PCI-slot verwisseld.

De pc vond bij het opstarten een nieuwe SCSI-controller en installeert deze automatisch. Het stuurprogramma is echter niet van DawiControl, dus ik naar de site en om een nieuwe driver te downloaden. Fout in IEXPLORE. Fout in EXPLORER. PC loopt vast. Reboot. Windows start op met de volgende melding:

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Ik wijt dit aan het verplaatsen van de SCSI-controller. Heb namelijk al eerder ervaringen hiermee gehad. Niettemin ben ik nu het geheugen (het nieuwe dus!) aan het testen met DocMemory 2.0. Ben benieuwd wat dat oplevert.

Dit bericht typ ik nu op de pc boven. By the way: deze heeft totaal geen troubles met www.planet.nl (W98SE, PII-350).

------

Geheugen = ok! Vanaf XP cd-rom geboot, eerste partitie geformatteerd, maar dan:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

SCSI-kaart in originele PCI-slot geplaatst, nogmaals geformatteerd ... zelfde foutmelding.

------

SCSI-kaart verwijderd. Format. Tijdens setup (erg snel, 39 min. resterend):

RUNDLL32.exe Toepassingsfout - De uitzondering unknown software exception (0x00000096) is opgetreden in de toepassing op locatie 0x77e51598. Klik op OK om het programma te beeindigen.

Na op OK te hebben geklikt gaat de setup toch verder. Na een minuut echter:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
*** STOP: 0x00000024 (0x001902F8, 0xEFFFAFF4, 0xEFFFACF4, 0xF833D429).
*** Ntfs.sys - Address F833D429, base at F833A000, Datestamp 3b7dc5d0

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de fout al gevonden. Ik heb het geheugen nogmaals getest, maar nu met GoldMemory 5.07. Deze geeft een hele sloot met fouten aan.

Verwijderd

Ik heb wel eens eenzelfde soort probleem gezien, en toen zat het hem in het moederbord (Asus P3B), de klant z'n PC had steeds de neiging te crashen op flash applicaties (zelfs "made with macromedia" games). Windows al gere-installed, geheugen getest, processor vervangen gehad, het zat hem in het bord!

Vervangen door Asus P2B die d'r nog lag, en het deed het weer als 'n tieet.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen zat in twee banken. Eerste dimmetje getest: ok! Tweede dimmetje getest: ook ok! Beide dimmetjes nogmaals getest: niet ok! Het blijkt dat deze twee dimmetjes samen dus niet werken. Ik had iets dergelijks al eerder van Kingston geheugen gehoord. Het betreft overigens Kingston KVR400X64C3A/256 geheugen (tweemaal).

Verwijderd

Probeer het eens in de banken 1+3 of 2+3

Verwijderd

Zo, na lang testen en alle onderdelen afzonderlijk te testen is gebleken dat het of aan het moederbord ligt of aan de celeron prosessor.... dit wat betreft mijn vastlopers op planet flash movies! Ik heb een image gemaakt en op mijn vergelijkbare intel 1800 gezet... en na 2x rebooten (hardware detectie) doet hij het weer perfect. Ik heb echt alle mogelijke combinaties geprobeerd om hem nog enig leven in te blazen zoals ... ander geheugen... andere harddisk.... andere videokaart... alles los gekoppelt zoals cd speler floppy zipdrive enz... en meteen na een schoone installatie van win xp sp1a of sp2 na het installeren van flash boem meteen vast :( Blijkbaar is er iets op het moederbord stuk dat deze instructies niet meer kan verwerken.... Waarom ik dit vertel... Nou, zo zie je maar dat een brak moederbord, processor of voeding voor wel heel merkwaardige verschijnselen kan zorgen :) Terwijl verders bijna alles stabiel bleef draaien tot hij iets met flash moest gaan doen... :? Ik gebruik die bak nu maar voor onderdelen, want een moederbord voor zo'n celeron 1200 Mhz S370 is niet echt meer te krijgen... en anders vind ik hem te duur... heb er echt geen 50 eurrie meer voor over! Nog meer mensen zoiets vaags gehad als ik nu? Windows geeft geen errors, en het hele systeem draaid oogenschijnlijk stabiel tot je een flash movie wil laten zien.... bam uit of mega vast... jammer van me systeempje... heb nu nog maar 3 snelle pc's... wordt weer tijd voor wat nieuws... enkel ff sparen! Mensjes.... ik dank u _/-\o_

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48

The Legend

*Plop*

Blij dat je geen domme klant bent die dan direct de planet helpdesk belt ;)

En blij dat ik niet hoef te werken vanaaf als het wel zo was :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Voor de liefhebbers... het is mijn moederbord die niet goed meer is... ik heb hem eens ff goed bekeken en die ronde tonnetjes zeg maar (sorry van mijn elektra kennis) die zijn open geknapt met een bruin goedje :( Moederbord is een MB S478 Chaintech 6OJA3T a €135 uit het jaar 21-maart-2002... niet echt oud dus misschien nog garantie... altans dat ga ik nog ff uitzoeken... heb in iedergeval de bon nog gevonden :Y)

Verwijderd

Hier ff een linkje naar de foto's van mijn moederbord voor de geïnteresseerden!

http://stablevirus.myftp.org:8888/ :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 17:49:
Ik heb wel eens eenzelfde soort probleem gezien, en toen zat het hem in het moederbord (Asus P3B), de klant z'n PC had steeds de neiging te crashen op flash applicaties (zelfs "made with macromedia" games). Windows al gere-installed, geheugen getest, processor vervangen gehad, het zat hem in het bord!

Vervangen door Asus P2B die d'r nog lag, en het deed het weer als 'n tieet.
Zucht.... had ik maar meteen ff naar mijn bordje gekeken... bij mij lag het er inderdaad ook aan!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Een BIOS update wil ook ooit helpen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

HAaaaaaaaaaaaaa haaaaaaaaa, hij doet het weer :) Ik heb hem zelf voor 8 pleurries gerepareerd :Y) Ik heb 4 van die condensators gekocht (iets zwaarder qua voltage 10v i.p.v. 6,3 op aanraden van verkoper) bij zo'n elektra zaakje... en voila... www.planet en blijft draaien als een tier :+ tot nu toe :+

Pompiedompiedom... ben blij, want het viel dus niet meer onder garantie en die bordjes zijn (bijna) niet meer te krijgen!

Doe hier dus je voordeel mee, dat 4 lekkende condensatortjes niet perse het einde betekend van je moederbordje :z

Link naar foto's van al deze ellende vind je hieronder!

http://stablevirus.myftp.org:8888

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 11:24 ]

Pagina: 1