[extern]Firewire HD en stroomvoorziening

Pagina: 1
Acties:

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Ik ben een aantal jaar geleden onder de indruk gebracht dat het mogelijk was om een externe HD van voldoende stroom te voorzien via firewire, zodat je niet met laders e.d. hoeft te slepen.

Maar nou ben ik even op zoek gegaan naar zo'n behuizing, en ik kan hem nergens vinden, heb ik dit nou helemaal verkeerd onthouden, of bestaat het wel?

De aanleiding hiervoor:
Ik heb één (1) 80 GB Samsung spinpoint V (5400rpm) waarop data staat.
Ik heb één laptop met één 4 pins (! maakt dit verschil?) vuurdraad aansluiting (en nog wat usb2 poorten).
Ik wil de data van de schijf naar de laptop hebben, en ik wil de schijf achter de hand houden als extra opslag voor de laptop.

En néé, ik ga _geen_ OneTouch oid kopen, want já die dingen zijn wel duur vanuit studentenoogpunt gezien :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

Exirion

Gadgetfetisjist

4-pins firewire geeft geen voeding. Daarvoor heb je de 6-pins variant nodig :) Ik heb een iPod die via de 6-pins in m'n desktop wordt opgeladen maar niet via de 4-pins in m'n laptop en een andere PC.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-03 20:51
Je kan wel USB(evt2.0) externe behuizingen kopen waar een laptopschijfje (2.5" ) in gaat zonder dat je extra voeding nodig hebt.

Die schijfjes gebruiken nl. zeer weinig stroom, maar zijn dan ook niet de snelste ;)

Heb zelf zo'n ding (dynalink) 30GB , maar bevalt prima !!

[ Voor 3% gewijzigd door Bud_s op 30-09-2004 00:23 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-03 13:24
Dat van die 4 pins was ik al bang voor, en ik geloof eigenlijk niet dat USB mijn 3,5" van genoeg prik kan voorzien :X
Hmmm, dan moet ik dat plan maar eens heroverwegen, bedankt voor de input in ieder geval :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

Exirion

Gadgetfetisjist

cryforhelp schreef op 30 september 2004 @ 00:32:
Dat van die 4 pins was ik al bang voor, en ik geloof eigenlijk niet dat USB mijn 3,5" van genoeg prik kan voorzien :X
Hmmm, dan moet ik dat plan maar eens heroverwegen, bedankt voor de input in ieder geval :)
Bij MyCom hebben ze voor 22 euro een 2,5" USB case... notebook schijfje erin (95 euro voor 40GB) en je hebt een leuk portable schijfje. Ze hadden 'm vorige week nog als combo in de aanbieding (casing+HD) voor 109 euro.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein