Toon posts:

Xabre 400 zonder fan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heeft mijn GeForce FX5200 de geest gegeven. Gelukkig had ik nog een Xabre 400 (128MB) kaartje liggen. Er is echter één maar ... de fan maakt een ontzettende rotherrie!

Is het mogelijk om de fan eraf te slopen en de kaart alsnog te gebruiken? Raakt de kaart dan niet oververhit?

Ik denk namelijk zelf dat een Xabre 400 geen actieve koeling nodig heeft, alleen als je hem gaat overclocken. Toch?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je kan het altijd proberen natuurlijk. Bedenk wel dat

1) het is een bijna niet bekende kaart
2) de maker van de chip heeft niet zoveel kennis in huis als ATI/NVidia

dus wie weet wat er kan gebeuren als je dat ding eraf haalt. Ik zou heel voorzichtig zijn (eigenlijk zou ik gewoon een stillere koeler kopen en die erop zetten).

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Zolang je dr niet mee gaat gamen loopt het allemaal wel los denk ik :)

Nu heb je ook metteen een reden om die FX 5200 te vervangen :p

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

mod er gewoon een groot koelblok op van deze of gene chipset-cooler,
(deze bv http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=71&code=014)
en plak geheugen coolers op je geheugen...
met artic 5 ertussen moet het helpen :7

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

Topicstarter
... gewoon een stillere koeler kopen en die erop zetten ... mod er gewoon een groot koelblok op ... plak geheugen coolers op je geheugen ...

haha ... jullie denken dus dat ik handig ben ... NOT!! Een fan eraf kaaien kan ik wel, maar daar houd het dan ook een heel eind mee op. Ik denk dat ik het gewoon eens probeer en zie ik iets vreemds in mijn beeld, dan koop ik gewoon een andere videokaart.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb n keer bij de 'lokale' pc boer, zo'n standaard VGA/Chipset koelertje (merk: Spire) gekocht van rond de 5-7,50€ :) en die koelt mijn Powercolor Radeon 9000 Pro (Evil Commando) 128 MB DDR nog goed :P :D niet voor overklokken natuurlijk, maar ik kan gewoon games erop spelen zonder problemen :P.
hij zit trouwes vast met 2 van die drukachtige dingetjes, soort pinnetjes (weet niet hoe ze heten :P) dus er moeten rond de chip wel 2 van die gaatjes zitten :) zo zit de oude cooler waarschijnlijk vast :P...

[ Voor 40% gewijzigd door BiG-GuY op 30-09-2004 07:05 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Wat ook kan is de fan die er nu op zit er af halen en er een 60 of zelfs 80mm fan tegen aan plakken

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 01:36:
... gewoon een stillere koeler kopen en die erop zetten ... mod er gewoon een groot koelblok op ... plak geheugen coolers op je geheugen ...

haha ... jullie denken dus dat ik handig ben ... NOT!! Een fan eraf kaaien kan ik wel, maar daar houd het dan ook een heel eind mee op. Ik denk dat ik het gewoon eens probeer en zie ik iets vreemds in mijn beeld, dan koop ik gewoon een andere videokaart.
Als je niet handig bent in dit soort dingen, dan kun je het mooi leren met die oude kaart ;). Als je een beetje nadenkt over de gevolgen etc. (geen koeler aansluiten als de PC aanstaat etc..) dan moet het best lukken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1