Core crushed Boot?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb net met installeren van een cooler de Core van een AMD750 iets afgebrokkeld. Was een kut cooler en deed het te onvoorzichtig. Nu wil ik dus kijken of hij het nog doet omdat het echt maar héél mini stukje is, maar hij boot niet. Nu kan het ook de voeding zijn... (allemaal oude onderdelen)

Dus mijn vraag:

Als de cpu in het moederbord kapot is, en ik druk op de aanknop, zou deze dan helemaal niet booten? of gaat de fan wel lopen, ook als de cpu kapot is?

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je 'm aanzet moet op z'n minst er iets van een fan gaan draaien. Bijvoorbeeld in je PSU. Ik denk dus dat je gewoon je CPU gesloopt hebt.

• Okasha
  • Niet online
dat denk ik ook.. maar er gebeurt helemaal niets.. dus in principe is er nu iets met de voeding toch?? Er is echt maar héél klein stukje vanaf

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga er maar vanuit dat het die CPU is. Ws. levert die gecrushte core kortsluiting oid waardoor de voeding helemaal niet aangaat. Zou ook wel heel toevallig zijn dat de voeding net op dit moment kapot is gegaan :+

En als je niet zeker weet of die voeding het voor die actie wel deed is de enige manier om daar achter te komen door even een andere voeding te proberen.

[edit] Wat je ook nog kunt proberen is om de cpu eruit te halen en de pc dan aan te zetten. Voor zover ik weet moet de voeding dan wel gaan draaien. Dan kun je iig de voeding uitsluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 30-09-2004 00:01 ]

• Okasha
  • Niet online
ik vind het al een wonder dat ik die kut cooler er nog weer opgekregen heb, als ik die er nu afhaal crush ik die cpu helemaal

• Palomar
  • Niet online
Maar werkte het systeem voor die actie wel goed? Of heb je gewoon uit een oude rommella wat onderdelen bij elkaar geraapt en vervolgens een systeem geproduceerd dat nog nooit goed gedraaid heeft? Dan zou het natuurlijk van alles kunnen zijn (powerknop misschien wel :+)

• Okasha
  • Niet online
powerknop is zowiezo brak :) Systeem werkte (mobo+mem+cpu+video+voeding) alleen de kast is nieuw en de cpu is crushed. Maar het is wel een andere voeding. Ik doe hem 'aan' door met jumpertje contact te maken..

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

buitenkansje dat die core uber gevoelig is....
laat staan dat ie het nog doet als er een stuk van af gebrokkeld is. 8)7

offtopic:
wat een taal toch weer, K*t dit, k*tcooler, k*t dat

MSI GX660R for the win!

• Okasha
  • Niet online
Als je die cooler zou zien zou je hem ook k*t noemen :+

• Palomar
  • Niet online
Bar-Le-Duc schreef op 30 september 2004 @ 00:15:
powerknop is zowiezo brak :) Systeem werkte (mobo+mem+cpu+video+voeding) alleen de kast is nieuw en de cpu is crushed. Maar het is wel een andere voeding. Ik doe hem 'aan' door met jumpertje contact te maken..
Ja maar dan nog kan er van alles misgaan bij het bouwen van een systeem. Misschien maakt het moederbord wel kortsluiting met de kast of heb je een insteekkaart niet goed erin zitten. En zo is er nog wel van alles te bedenken waardoor het systeem helemaal niks doet. Heb je al 100% gecheckt of dat soort dingen niet de oorzaak zijn?

Als dat allemaal goed is moet je maar een andere voeding proberen of die cpu er even uithalen (wat er dus op neer komt om die k*t cooler weer los te halen :+). Ik weet verder niet wat voor koeler dat is, maar vaak gaat het allemaal wat makkelijker als je dat metalen klemmetje wat terugbuigt zodat ie niet zo strak klemt. Heb ik vaak moeten doen, want sommige goedkope koelertjes zijn idd erg k*t cq. onmogelijk te bevestigen als je het niet wat bijbuigt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De PC zou op z'n minst moeten aangaan. Dwz, de fans gaan draaien, de HDD's gaan opspinnen en de videokaart moet "beeld" geven (dus de monitor mag geen "no signal" ontvangen).

Zoek het probleem elders :) Neem deze als leidraad: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Pagina: 1