[canal+]geen beeld op pc, wel legale decoder

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:12
Wij hebben in huis een canal+ decoder en deze wil ik op mijn computer aan de praat zien te krijgen. Op mijn gewone tv is het geen probleem en krijg ik een perfect beeld. Echter, als ik met mijn pinnacle pctv pro op de pc ga kijken (frequentie van www.casema.nl) krijg ik niks anders dan gescrambled beeld. Alle andere zenders doen het prima. Waarom deze dan niet? Als het de signaalversterker zou zijn, zou het bij alle zenders zijn lijkt mij... Het lijkt alsof mijn pc gewoon niet door heeft dat ik een decoder heb.

Hoe zou ik het toch aan de praat kunnen krijgen?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
je decoder zendt het gedecodeerde signaal op een andere frequentie uit dan het originele gecodeerde signaal.

maw: je pc kijkt op dit moment niet naar jouw decoder maar naar het gecodeerde signaal.

de frequentie die je nodig hebt zit meestal in de buurt van kanaal 30 (standaardinstelling)

Je kan hem heel makkelijk vinden als je de decoder een testbeeld laat uitzenden (de mijne kon dat als je de decoder op kanaal 0 zet)

Haal vervolgens de antenne kabel uit je decoder, en doe een scan op je tv kaart, het enige kanaal wat je dan zal vinden is het kanaal waarop de decoder uitzendt.

antennekabel er in, en decoder op 1 of 2 zetten, en voila: canal+ op je tv

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kan je niet nakijken op welke frequentie je te TV de gedecodeerde canal+ ontvangt? :)

[edit]
Waarom zit ik in zo'n oud topic :?

[ Voor 23% gewijzigd door eamelink op 30-09-2004 18:07 ]