Toon posts:

linux en draadloos internetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
had nog een laptop over, toshiba tecra 8200 met een ingebouwd draadloos kaartje. wou altijd nog eens een keer linux proberen en dacht laat ik eens gek doen. wat afgezocht naar linux voor beginners en kwam uit op fedora core 2 wat makkelijk zou zijn ook met installeren enzo. dus dat geinstalleerd en linux staat erop, maar nu begint het probleem. krijg mijn draadloos kaartje niet geinstalleerd. ik heb via een hardware controle iets gevonden en dat heet:intersil prism2 11 mbps wireless adapter.
leverancier:onbekend
stuurprogramma:orinoco_cs
apparaat:/dev/eth1

nu lijkt het mij dat ie dus is geinstalleerd, als ik dan mijn netwerkconfiguratie wil gaan uitvoeren krijg ik een overzichtje met kaarten die ik moet kiezen, 3com,intel,enz.
ik heb men eigen suf gegoogeld ( of ben kippig dat ik er gewoon naast lees )maar kom er niet aan uit welke kaart ik hierbij moet kiezen.
kan iemand mij hierbij verder helpen welk kaartje hierbij nu eigenlijk hoort???

alvast bedankt

Verwijderd

probeer eens ifconfig eth1 <ipadres>

en ping dan eens een host in je netwerk?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

doe eens in een XTerm:

ifconfig
en post je output hier

doe ook eens lsmod
en weer de output hier posten ajb

dan kunnen we eens verder gaan zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi, alvast bedankt voor de reacties maar dat kan ik nu nog niet uitvoeren. ik zit met het probleem dat ik als ik kies voor draadloze verbinding en dan op volgende klik om door te gaan ik een kaartje moet kiezen uit een lijst ( dat begint met 3com enz enz ) en ik kan daar geen keuze maken omdat ik niet weet wat er bij die toshiba tecra voor kaart inzit en word van die handleiding van toshiba ook niet wijzer. had op internet wel iets gevonden van een lucent orinoco maar dat staat er niet tussen en kom ik dus niet verder. gewoon via mijn nic kan ik wel internetten maar wil het zo graag draadloos omdat ik al men bekabeling pas opgeruimd had en nu dus weer op zolder zit te pielen met bekabeling

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:21
De enige hulp die ik je echt kan geven is de wijze ;) IEFtm quoten:
IEFtm schreef op 30 september 2004 @ 00:08:
doe eens in een XTerm:

ifconfig
en post je output hier

doe ook eens lsmod
en weer de output hier posten ajb

dan kunnen we eens verder gaan zoeken :)
Als je dat nou aanvult met de output van 'lspci' en de relevante delen van 'dmesg'...
Probeer ook de output van 'iwconfig' eens.

Als je daarmee terugkomt, kunnen we verder praten ;)

Verwijderd

Topicstarter
zal eens kijken of ik dat morgenavond kan proberen, ben inmiddels al iets verder via een site toshiba over het kaartje, CardBus TI 1410 / Lucent ORiNOCO , dit schijnt er in te zitten en misschien dat ik morgen weer info kan verschaffen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:21:
ik heb via een hardware controle iets gevonden en dat heet:intersil prism2 11 mbps wireless adapter.
Zoek eens op hoe je een kernel compileert. Wat je nodig hebt is denk ik deze driver:
Device drivers > Networking support > Wireless LAN (non-hamradio) > Hermes chipset 802.11b support (Orinoco/Prism2/Symbol).

Dit geldt voor een 2.6-kernel. Als je een oudere hebt zal het wellicht in een ander menu staan. Daarna kun je via eth0 of eth1 het device aanspreken.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is het volledige lijstje kaarten? Waarschijnlijk staat 'ie er gewoon tussen (of een soortgelijke) aangezien die chipset een van de meest gebruikte is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:21:
ik heb via een hardware controle iets gevonden en dat heet:intersil prism2 11 mbps wireless adapter.
leverancier:onbekend
stuurprogramma:orinoco_cs
apparaat:/dev/eth1
ding is dus al goed gedetecteerd.

Nu nog wireless_tools gebruiken. (iwconfig)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1