Toon posts:

Verkeerde weergave geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek onlangs zomaar eens bij de beeldscherm configuratie en dan wel de Adapter tab en daar stond zomaar dat mijn videokaart (Geforce2 MX400 64mb) maar 32mb geheugen had. Ook de Nvidea instellingen geven aan dat de kaart 32mb geheugen heeft.

Bij het opstarten echter staat er wel gewoon vrolijk een biosmelding dat de kaart weldegelijk 64mb is.

Ik heb Forceware 61.77 en 61.76 WHQL geprobeerd en daarnaast is de moederbord (A7N8X-X) driver uptodate.
Windows schijf is week geleden geformatteerd dus gare software lijkt me ook niet het probleem...

Had in de search al een handjevol oude topics gevonden waar ik eigenlijk niet veel wijzer van werd... Iemand ervaring met dit probleem??
Zou toch wel graag de volle potentie van mijn systeem willen benutten :)

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik denk dat oudere kaarten oudere drivers nodig hebben.

Als ik het goed heb had ik ook enzelfde probleem met een GF mx nogwat kaart van 32 mb en hij gaf maar 16 aan met forceware-drivers.
Na uninstall van forceware en install van detenator-drivers ging alles een stuk beter en ik kon weer normaal UT spelen. ;)

Nou ja, om het maar kort te zeggen, probeer oudere drivers dan voorhand liggen, iets van in de zin van versie 30.xx tot 35.xx, ik had het beste performance met die drivers.

Verwijderd

Topicstarter
de 30.82 drivers van de Nvidea site zorgde net voor een angstaanjagende BSOD...

Nu met de standaart windows drivers zegt geeft hij nog steeds 32mb aan.
Probeer zo de 29.42 Detonator drivers te installeren

edit//
29.42 drivers maakt geen verschil. Hij blijft 32mb aangeven ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 23:30 ]

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik zat anders even na te denken, die moederboard geeft toch 1.5 volt af op de agp-poort?

Is die video-kaart geen agp1/2 die 3.3 volt nodig hebben?

Nog een scary scenario, ik heb 2 van die kaarten gehad en er bleek er gewoon 1 kapot te zijn waardoor hij niet goed het juiste geheugen detecteerde en als ik dat kaartje omwisselde met die andere dat dat wel goed ging.

Verwijderd

Topicstarter
Eichii schreef op 29 september 2004 @ 23:33:
Ik zat anders even na te denken, die moederboard geeft toch 1.5 volt af op de agp-poort?

Is die video-kaart geen agp1/2 die 3.3 volt nodig hebben?

Nog een scary scenario, ik heb 2 van die kaarten gehad en er bleek er gewoon 1 kapot te zijn waardoor hij niet goed het juiste geheugen detecteerde en als ik dat kaartje omwisselde met die andere dat dat wel goed ging.
Ik zou niet weten of het agp1/2 of meer is...
(kan ik daar ergens makkelijk achter komen of moet ik gewoon maar proberen met 3,3 volt???)

En hopelijk is kaartje niet kapot (Al krijg ik binnekort een 128mb Radeon van iemand :))

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 00:18 ]