Toon posts:

[Win98] Drivers verdwijnen na coldboot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enekel dagen geleden heb ik een wlan kaart geinstalleerd (e-tech).
Iedere keer als mijn pc langer dan 30 minuten uitstaat dan raakt hij mijn drivers voor mijn wlan kaart en voor mijn soundkaart kwijt!

Dat van die soundkaart was ook al voor dat die wlan erbij werd gezet. Voor de format had hij netzoiets met de videokaart!

Wat zou dit kunnen zijn? Een lege bios batterij? Of iets anders iemand tips en of ideen?

Hardware info:
Soundblaster 16
Etech wlan 54Mbit (nieuwste driver)
P3 500 mhz
Onbekend moederboard.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

iets meer/exactere specs aub.

biosbatterij kan het niet zijn lijkt me, aangezien daar geen drivers oid in worden opgeslagen heh... als je pc 5 minuten uitstaat, heb je het probleem dan ook ofniet?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
Wat voor mainboard heb je en wat voor chipset? Maak je kast open en lees de lettertjes voor die op de zwarte vierkantjes staan.. PCI WLAN kaart? Low format gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
uhm ja ben nu even bij een vriend omdat ik iedere keer dus geen internet meer heb. Volgens mij is het een "Super" moederbord (http://www.supermicro.com) Weet alleen het type niet uit mijn hoofd!

Is in ieder geval met een chipset voor PIII, en inderdaad een WLAN PCI kaart. Heb geen low format uitgevoerd alleen de normale format c:\ echter hiervoor had hij dezelfde problemen met de videokaart (AGP)

5 Minuten uitstaan gaat goed.. maar probeer het geen uur of langer. :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 22:51 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

okay, dus moeten we het even zonder exacte specs doen. als het mogelijk is, dan aub hier nog ff binnenkort wat specs neerzetten ;)

• maar wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?
• hoe lang is het geleden dat je win98 opnieuw hebt geinstalleerd?
• is je computer 100% zeker virusvrij?
• gebruik je wel de juiste drivers (aangezien je je specs niet exact weet, hoe heb je dan bepaald welke drivers je gebruikt)?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de fomat vergat hij regelmatig de video drivers!

Format is 5 weken geleden gebeurd sindsdien geen internet meer gehad! Hij vergat toen al de soundkaart iedere keer (soundblaster 16) Daarbij zitten de standaard drivers.

Maar goed, dat miste ik nog niet heel erg dat geluid dus heb ik het maar even aangehouden. Aangezien we chello kregen WLAN geinstalleerd en die vergat ie ook steedts. Daar nieuwe drivers van gedownload bleek geen enkel effect te hebben.

Nu vergeet ie en de soundcard en de WLAN, ik zal zo snel mogelijk wat extra specs regelen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel ontschreeuwt en verduidelijkt, mensen lazen het alsof je drivers zocht en dat lijkt me niet de bedoeling ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er vanmorgen weer wat tijd aan besteed, en toen deed ie het weer echter heeft ie nu 3 uurtjes uitgestaan en begon het liedje weer van voor af aan.

Hardware informatie,

PIII 500MHZ
Moederbord Super P6SBA Rev 2.00
Intel 440BX chipset
15 GB Harddisk (Maxtor)
E-Tech 54 Mbps (PCI) WGPI02
Standaard CD Rom driver
TNT 2

Software:
Windows 98 SE
WLan drivers
Office

De soundcard heb ik eruit gehaald omdat deze eigenlijk overbodig is en omdat hij dezelfde kuren vertoont als de wlan kaart. Het probleem is dus dat ie bij een cold boot de drivers van de Wlan kaart kwijt is.

Dit is meestal het geval echter de laatste keer stond de Wlan kaart ineens uitgeschakeld dit heeft windows of de hardware gedaan. Als ik de drivers installeer en reboot dan doet ie het totdat ie weer een x tijdje uitstaat.

Ik heb vandaag de laatse drivers van de chipset geinstalleerd, bios geupdate en de wlan drivers zoals gewoonlijk geinstalleerd. Maar zoals ik al vertelde het resultaat blijft bij een coldboot hetzelfde. Heeft iemand nog ideeen? Zou een evenutele upgrade naar W2k een oplossing zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een tip gekregen om het bios batterijtje te vervangen, dat kan ik pas vrijdag doen eerder te druk met andere dingen. Het lijkt mij alleen heel onlogisch! Want het lijk erop dat hij de bios instellingen wel onthoud!

Verwijderd

Topicstarter
wat denken jullie, bios batterij vervangen formateren en W2k erop? idee?

Verwijderd

Batterij vervangen. Bios instellingen controleren en de drivers installeren. Kijken of het werkt. Herinstallatie kan altijd nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 09:42 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je mobo/BX-chipset kan niet goed met PCI v2.2 kaartjes overweg zoals die (moderne) WLAN adapter. Voor zover ik weet is daar geen oplossing voor. Probeer 'm anders om te ruilen voor een USB uitvoering, dat zou wel moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door 3dfx op 10-10-2004 10:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
bios batterij vervangen en nu "vergeet" ie de videokaart :( .. toch maar eens win2k proberen
Pagina: 1