[DUAL] Probleem met Gigabyte GA-6VTXD

Pagina: 1
Acties:

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-06 21:15
Heb dit bordje net van iemand via marktplaats gekocht.
Bordje is echt helemaal nieuw: nooit gebruikt, zat nog in orginele verpakking toen ik hem kreeg.
Nu heb ik de volgende onderdelen geinstalleerd:
-2 x PIII 1ghz
-128mb pc133
-agb TNT2 videokaart
-noname 400W voeding

Bij het booten wordt het bios van m'n videokaart getoond en dan stopt het mobo er automatisch mee: gaat gewoon uit.
Heb de juiste dipswitches aanstaan: 7,5 x 133
Ook met 1 cpu: precies hetzelfde.

Iemand enig idee?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Nee, want wat heb je nog meer geprobeerd behalve slechts één cpu proberen :? Try it met een andere PSU, ander geheugen, andere grafische kaart etc. (ofwel, zie de bekende troubleshooter waarvan je een link vindt in het PMG beleidssticky ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Even gezocht:
Dual Intel® Pentium ¢» Tualatin Processors up to 1.4 GHz
Socket 370/133Mhz FSB

http://tw.giga-byte.com/s...cts/products_ga-6vtxd.htm

en dan is mijn vraag heb jij wel een tualatin of heb je een coppermine, en nog een vraagje:
Als het een Tualatin is, hoeveel cache. Dacht dat alleen de 512KByte cache-varianten geschikt waren voor dual-configuraties.
!!! SMP De P!!! Coppermine en de P!!!-S Tualatin met 512KB L2 cache ondersteunen wél fabriek-af SMP.
De P!!! Celeron en de P!!! Tualatin met 256KB cache ondersteunen géén SMP en dit is ook niet om te zeilen door een modificatie.
... en ...
Deze is niet zo universeel als het op het eerste gezicht lijkt. Deze is er in drie varianten, elk met een verschillend pinout specificatie. De allereerste Socket370 moederborden werken alleen met PPGA PentiumII Celerons. Later kwamen er ook Socket370 moederborden speciaal voor de FCPGA Pentium!!! Coppermine. Ze zijn allebei niet compatibel met elkaar. Weer wat later kwam de FCPGA2 Pentium!!! Tualatin dat weer een 'eigen' Socket370 moederbord nodig heeft. Maar op zulke FCPGA2 moederborden kun je wel de FCPGA Coppermines kwijt.
Bron: balusc.xs4all.nl

• wezep
Ik heb de Coppermine: SL52R (2x).

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34
Als je goed zoekt op de intelsite kan je een hele lijst vinden wat betreft Dual-compatibiliteit. Heb overigens zelf het GA-6ETXDR mobo van gigatyte icm 2*P3 1Ghz.

Werkt perfect, stepping kan ik helaas niet voor je opzoeken die ik heb.

• wezep
Zo te zien is het opgelost.
Nu geprobeerd met andere videokaart en memory: zelfde verhaal.
Vervolgens videokaart weer vervangen door ander type: booten!!

Abbadon bedankt. Had ik zelf eerst ook moeten testen, maar aangezien deze onderdelen in andere pc's het wel doen...
Pagina: 1