Overstappen van IDE naar SATA zonder problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
Ik heb hier een Maxtor 6Y120P0 schijf en een Asus P4C800E-deluxe. Tijdje geleden heb ik deze bak geinstalleerd en aangezien ik nog nooit met sata had gewerkt en daar zo 1-2-3 het nut nog niet van inzag heb ik toen de boel gewoon via IDE aangesloten.

Nou heb ik ondertussen hier en daar gelezen dat dat SATA toch wat boeiender is dan ik dacht :P dus nu wil ik overstappen. Alleen heb ik weinig behoefte om de hele boel opnieuw te installeren..

Mijn vraag is dus: kan ik de IDE kabels gewoon loskoppelen en de SATA ertussen knallen en (na wat wijzigingen in de bios) de boel gewoon weer booten zonder dat windowsXPprof (SP1) hiervan van slag raakt?

Verwijderd

Een IDE drive kan niet op SATA meen ik me te weten, je kan het proberen maar dat gaat niet passen.

Wat linkjes waar je meer info erover kan vinden

Sata
IDE

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 11:28 ]

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 19:46

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

wat wil je nu precies, de PATA kabel vervangen door een SATA kabel?
zou nog maar eerst eens iets meer lezen over de verschillen 8)7

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

Ik ken geen harde schijf die én S-ATA is, én IDE. Beide standaarden zijn welliswaar compatible met elkaar (software transparant), maar dat gaat niet zo makkelijk.

En een converterstukje d'r tussen zetten is vrij nutteloos. Daar wordt hij langzamer van, en het levert een extra risico op.

Doe het gewoon goed, en koop gelijk een S-ATA native schijf, Seagates zijn 100% natives, en WD-Raptors zijn, ondanks hun converterchip, gedeeltelijk native.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kan ik de IDE kabels gewoon loskoppelen en de SATA ertussen knallen
Heb je überhaupt gekeken of dat fysiek mogelijk is :?

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Topicstarter
ow damn... lama idd... dacht dat beide opties op m'n hd zaten maar da's nie eens het geval...
excuses moi voor deze dan wat domme vraag :P

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.