Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
?freddyathlon schreef op 29 september 2004 @ 22:16:
Ik heb dezelfde plaatjes ook op een andere pc met Geforce kaart gezet, en daarbij zijn de tumbnails een stuk duidelijker en zonder dat rare effect.
Hoe dan ook, misschien even de thumbs.db file verwijderen misschien helpt dat. Dit is een verborgen bestand voor het geval dat je dat niet aan hebt staan.
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Wat kan dit zijn? Is er iets wat ik kan doen om dit op te lossen??
Ook als ik nu kijk in een map met andere plaatjes is het probleem er weer niet.
Dus vraag me af wat het nu is.
Wat doet dat bestand Thumbs eigenlijk? Als ik dat verwijder, komt ie dan zelf weer terug?
Moet ik nog iets extra's doen na verwijderen ervan?
nog even wat geprobeerd;
ik heb een hoge resolutie foto gepakt, die verkleint tot een 50kb, en nu is het in de thumbnail weg.
Nu hoor ik je denken dat het daardoor komt, maar kleine plaatjes al van zichzelf vertonen dat soms ook.
p.s. rare webcambeeld is opgelost, lag aan de andere partij
[ Voor 72% gewijzigd door freddyathlon op 29-09-2004 22:32 ]
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als ik die verwijder, komt ie in de prullenbak, moet ik die dan ook leeggooien en wordt er dan vanzelf weer een nieuwe aangemaakt?Ultimateb schreef op 29 september 2004 @ 22:21:
[...]
?
Hoe dan ook, misschien even de thumbs.db file verwijderen misschien helpt dat. Dit is een verborgen bestand voor het geval dat je dat niet aan hebt staan.
btw, het kan neem ik aan niks met de videokaart te maken hebben toch? daar ik verder met plaatjes en foto's heen problemen ondervind.
[ Voor 15% gewijzigd door freddyathlon op 29-09-2004 23:28 ]
inderdaad, gevonden._-SToFFeL-_ schreef op 30 september 2004 @ 22:54:
Ook als je verborgen systeembestanden laat weergeven? (dat is een andere optie nog namelijk, staat eronder)
En om probleem op te lossen kan ik dus proberen om Thumbs te verwijderen?
Ik heb Thumbs verwijderd, en de prullenbak leeggegooid.
Toen ik de map weer opende stond er een nieuwe thumbs, en nu zien alle plaatjes er weer hartstikke netjes uit zonder die rare vertekeningen!
Iedereen bedankt!
Nu open ik de map na een tijdje weer eens, en floep, probleem weer terug.
verwijder ik Thumbs weer, en dan is ie weer goed, totdat ik de map nog eens open.
Comprimeerd Thumbs de afbeeldingen nog eens extra ofzo zodat de plaatjes er vreemder uitzien?
Ja, dat is JPEG compressie, als die erg hoog staat dan krijg je van de blokkerige effecten.freddyathlon schreef op 30 september 2004 @ 23:18:
Comprimeerd Thumbs de afbeeldingen nog eens extra ofzo zodat de plaatjes er vreemder uitzien?
en kan ik dat voor die thumbs lager zetten? want sommige foto's komen gewoon zonder bewerking rechtstreeks uit mijn cam zoals ik als voorbeeld heb bijgevoegdMr.Chinchilla schreef op 30 september 2004 @ 23:26:
[...]
Ja, dat is JPEG compressie, als die erg hoog staat dan krijg je van de blokkerige effecten.
Ook vreemde dat ie op een andere pc, dezelfde foto's, wel goed laat zien....
[ Voor 11% gewijzigd door freddyathlon op 30-09-2004 23:29 ]
ik heb hetzelfde probleem nog steeds.
Wel even met TweakUI geprobeerd, maar is niet echt wat ik zoek.
Kunnen de videodrivers voor mijn 5700le 256mb een oorzaak zijn?
Ik heb de 61.77 driver
Nogmaals; Als ik dubbelklik op de foto en ik zie hem op normaal formaat is er niks meer aan de hand met de foto's
Moet ik nu XP er opnieuw opzetten? of moet ik niet zo zeiken en me geen zorgen maken verder?
[ Voor 35% gewijzigd door freddyathlon op 14-10-2004 20:22 ]
In het bestand Thumbs.db staan de gemaake thumbnails van de plaatjes gecached zodat deze niet opnieuw hoeven te worden gecreeerd zodra je de thumbnails voor een tweede keer opvraagd. Bij het weggooien van dit bestand zal hij de thumbnails netjes opnieuw maken.Wat doet dat bestand Thumbs eigenlijk? Als ik dat verwijder, komt ie dan zelf weer terug?
Moet ik nog iets extra's doen na verwijderen ervan?
De compressie artifacts die je zou zien gelden enkel voor de thumbnail, het orgineel plaatje wordt niet aangeraakt. De thumbnails zijn enkel bedoeld om snel te zien welk plaatje bij welk bestand hoort, zo'n ramp is het dan toch niet dat je daar compressie artifacts ziet?
🌞🍃
bij opnieuw openen van de map is het 'probleem' weer terug, en het is alleen bij sommige foto's. Misschien zie je het daar beter op, dat weet ik niet.
Is inderdaad niet zo'n ramp alleen vind het vreemd dat een andere pc het niet heeft...
Ipv hier steeds te kicken kun je in WOS een vraag stellen (maar zet alles wel duidelijk van tevoren op een rijtje en let op de Policy aldaar)
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()