[PHP] Photoshop PSD formaat online schrijven.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heb de zoekfunctie en google al geprobeerd maar tevergeefs...

Het probleem is het volgende :

Ik zou een psd online willen zetten en deze serverside via php willen schrijven zoals een text veranderen ofzo... Ik heb gehoord over imagemagick maar die moet op je webserver zijn installed en dat doet mijn provider niet... is er geen andere oplossing?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Waarom perse PSDtjes? Is PNG niet mooi genoeg?
Er zijn voor zover ik weet geen php modules en classes om PSD's te schrijven. Ik ga ervan uit dat dit een gepatenteerd formaat is (net als met GIF), en je dus zelf het protocol zult moeten gaan uitvissen en schrijven in PHP wil je dit gaan doen. Beetje onhaalbaar lijkt me.

Je zou opzoek kunnen gaan naar een command line tooltje welke bijv een PNG naar PSD kan omzetten, welke je dan via exec() aanroept, maar betwijfel of je dit zult vinden. Waarom zou je in hemelsnaam PSDtjes willen genereren...

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja misschien onduidelijk van me ...

ik zou graag gebruikers text willen laten invoeren en deze test op een image zetten met de juist font etc...

Hoe kan ik dit best aanpakke?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54
Je kunt gewoon van de GD library gebruik maken welke standaard meegeleverd wordt met PHP. Hiermee kun je dan PHP's image functions gebruiken. Met behulp van die functies kun oa. mee bereiken wat jij wilt. Daarover zijn verschillende tutorials te vinden op het internet.

Verwijderd

Inderdaad gewoon de image functions van PHP, alles valt te maken en fontviewers en dergelijke scripts zijn al uitgevonden, goed zoeken levert veel op :)