Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Heb op dit moment de Mitac Mio 168 gekocht, wil alleen kunnen navigeren en agenda bij kunnen houden (dit even om de discussie's van goede keuzeu of slechte keuze te elimineren).

Ik begrijp dat je ook POI's kan krijgen waarin staat aangegeven voor snelheidscontroles. Alleen ik zie nu diversen staan: 50 km/u, 80 km/u, 100 km/u etc.

Ik heb op dit moment nog ruim 200Mb vrij op m'n geheugenkaartje, dus dat is eht probleem niet. Maar....als je die poi's gaat installeren, wordt de navigatie er dan niet langzamer op, bv dat het traag gaat reageren vanwege de extra informatie?
Ik heb begrepen dat je alleen maar de ov2 files in de directory van de kaart moet zetten, op de SD-kaart in dit geval. Maar moet er dan geen andere software er naast draaien voor de poi's?

[ Voor 3% gewijzigd door toastingnow op 29-09-2004 23:34 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb zelf de Yakumo Delta 300 GPS, dus van mij zul je niets negatiefs horen over de Mitac. :*)

Voor zover ik weet werken de POI niet als je alleen de bestanden op je geheugenkaart (of op de PDA zelf) zet, je zult software moeten installeren. Kijk maar eens op http://poiplace.oabsoftware.nl. Daar staat POI-software die prima zijn werk doet. Je zult je even moeten registeren, maar dat is het wel waard. Je kunt per land en per categorie aangeven welke POI je op je pda wil hebben, en je kunt dingen instellen als Moet er een waarschuwing klinken, zo ja op hoeveel meter vantevoren, en dat soort zaken.

Qua prestaties hoef je niet bang te zijn, het heeft nauwelijks of geen invloed op het navigeren.

Nomen nescio

Verwijderd

Ik heb eveneens de 168 en gebruik CheckPoint en heb POI's van flitspalen, trajectcontroles, enz, maar ook van diverse andere zaken. Zo af en toe synchroniseer ik de boel met de website, dus geen gedoen met handmatig plaatsen van allerlei bestandjes. TT3 werkt bij mij niets trager hierdoor... Wel staat TT3 maar een gelimiteerd aantal's toe, dus het houdt wel een keer op.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-11 09:14
Ok, ik heb nu de snelheidsaanwijzingen en de snelheidscontroles van 80, 100 en 120 km/u gesync-ed. Hopelijk zal dat schelen in boetes :)

Iemand eigenlijk een idee hoever je de snelheidsaanduiding kan serieus nemen die je op moment rijdt? Scheelt toch zo'n tien procent bijna.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

De snelheids indicatie van TT3 is vrij nauwkeurig, ondanks dat de positiebepaling een bepaalde afwijking heeft. Je snelheidsmeter van de auto is, zoals bekend niet erg nauwkeurig en geeft bijna altijd een te hoge snelheid aan.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
wat betreft de snelheidsafwijking: je kan ook gewoon grotere banden monteren om je onnauwkeurige teller te compenseren:
code:
1
2
3
4
5
6
diameter     omtrek    %verschil t.o.v. kleiner maatje
13"          40.84      
14"          43.98     7.6 
15"          47.12     7.13
16"          50.26     6.6
17"          53.26     5.9

dus één bandenmaatje groter compenseert al een heel eind het snelheidsverschil ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1