[V&A] Meesturen e-mail geinteresseerde

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 18:10
Waarom wordt de e-mail van de geinteresseerde niet meegestuurd?

Het is nu een beetje vreemd dat als je reageert op een advertentie, je je eigen e-mailadres nog erbij moet zetten.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer je bedoeld dat je e-mailadres dat bij Tweakers.net geregistreerd staat, niet automatisch mee wordt verzonden? Daarvoor zijn een aantal goede redenen:
Ten eerste, omdat ook de niet tweakers nu kan reageren op advertenties in Vraag en Aanbod. Ten tweede, omdat niet iedereen zijn e-mail dat hij gebruikt voor Tweakers.net wil gebruiken om zijn Vraag en Aanbod reacties mee af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ik wil hier nog even op terugkomen, omdat ik nu weer iets aanbied in V&A en mensen reageren die ik niet kan terugmailen omdat ze denken dat hun e-mailadres wordt meegestuurd.

Dat komt waarschijnlijk omdat ze erboven hun eigen e-mailadres bij From: zien staan.

Ik heb zelfs in de advertentie gezet dat mensen hun e-mailadres ook in de reactie moeten zetten, maar tevergeefs, het werkt niet zoals het zou kunnen werken.

Misschien zouden jullie een grote waarschuwing erbij kunnen zetten dat mensen hun e-mailadres niet mee wordt verstuurd.

Ik heb nu drie mailtjes ontvangen van mensen met interesse, maar die ik niet kan terugmailen omdat ik hun e-mailadres niet heb.

Dit is mijn advertentie:

http://www.tweakers.net/aanbod/155833/all

Duidelijker kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een beetje email client gebruikt het reply-to adres wat meegestuurd wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit probleem is bij ons bekend, en er is ook gedacht over een oplossing in de vorm van een extra melding in het V&A-e-mailtje. Dat zal ook ingevoerd worden, maar een datum is daarvoor nog niet bekend.

In normale e-mailclients zou het zo moeten zijn dat als je op Reply klikt, het reply-to-adres ingevuld wordt als to-adres. Als dat bij jou niet gebeurd, dan is dat niet een fout aan onze kant, maar een onjuist werkende e-mailclient aan jouw kant. That is, als ik jou goed begrijp ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
Ok, bedankt het werkt! :o

noreply @ tweakers . net deedt me vermoeden dat dat niet ging werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
De reden dat het from-adres niet gewoon het mailadres is van de user die je het mailtje stuurt, is vanwege spamfilters die mail incorrect als spam aanmerken als het from-adres en het adres van de smtp-server die het mailtje verstuurde niet overeenkomen. Dat is een zeer onwenselijk effect omdat daardoor veel mails onterecht spam worden en veelal verwijderd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik denk dat als je er ipv noreply iets anders neerzet dat er minder verwarring zal ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik denk dat je moet lezen (eerste alinea): [rml]Harm in "[ V&A] Meesturen e-mail geinteresseerde"[/rml] ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, een melding is iets anders dan een ander afzenderadres :+
meldingen in mailtjes worden slechter gelezen dan posts van Harm op een forum weet ik uit ervaring :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Doe is een voorstel dan voor een adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
v&a@tweakers.net ? :)
advertentie@tweakers.net ?

[ Voor 45% gewijzigd door Roberto op 30-11-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Met die adressen verwacht men weer dat er iemand achterzit die mail aan dat adres ook daadwerkelijk leest, en dat gebeurt niet. Daar zouden dan namelijk voornamelijk bounces op terechtkomen, zo gok ik, en die kunnen gewoon getrasht worden. Serieuze mails zouden dan dus ook verwijderd worden en dat is ook weer niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dan doe je gewoon reply@tweakers.net ipv noreply@tweakers.net
en als je dan alsnog die leuke melding van jou erin gaat zetten is het denk ik een stuk duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Kan er igg niet gewoon simpel onder:

U kunt reageren door op de repley knop te drukken? Idd een stuk handiger dan met @tweakers.net bestemingen rotzooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 20:32
RS_003, iets dergelijks staat op de planning om opgenomen te worden in het mailtje, maar hiervoor is nog geen datum bekend :)
Pagina: 1