[Debian] Courier-imap geeft STATUS failed

Pagina: 1
Acties:

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:50
Na een dist-upgrade van Woody naar Sarge krijg ik in Thunderbird op WinXP om de zoveel tijd een melding STATUS failed. In Outlook Express krijg ik deze melding ook. Dus het ligt niet aan de client.

Via google heb ik geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand waar deze melding mee verband houd en evt. wat de oplossing hiervan kan zijn?

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Staat er in je logfiles ook niets relevants? Beetje meer info posten kan geen kwaad hoor :)

[ Voor 35% gewijzigd door Flying_Thunder op 29-09-2004 22:34 ]

• Zeezicht
Nee helaas niet... dat is ook juist het probleem hier, kan nergens een aanknopingspunt vinden.

Maar heeft niemand hetzelfde gehad met de upgrade van Woody -> Sarge

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:34
Met de upgrade van Woody naar Sarge zijn er veel systeem libraries vervangen. Het zou kunnen zijn dat je nog backports op je systeem hebt staan die nieuwere versies hebben dan wat er op dit moment in testing zit. Wat je zou kunnen proberen:

Om te controleren of elk pakket op je systeem uit testing komt, zou je het volgende kunnen proberen:
maak een bestand /etc/apt/preferences en plaat daarin het volgende:
code:
1
2
3
Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 1000

Vervolgens start je dat alleen de normale debian testing mirrors in /etc/apt/sources.list staan en draai je apt-get update; apt-get upgrade (evt dist-upgrade mag ook, let alleen ff op wat er allemaal gebeurt).

Dmv pinning zorg je ervoor dat apt-get altijd probeert een "testing" versie van je pakket te installeren, ook als er een nieuwere versie van beschikbaar is.

• Zeezicht
Dat was helaas niet de oplossing, maar inmiddels heb ik zelf wel de oplossing gevonden.
Het zit in het config bestand van courier:
/etc/courier/imapd
Daarin staan de capabilities genoemd van de server en ik heb STATUS daarbij gezet. Nu krijg ik de meldingen niet meer. Blijft vreemd dat het er niet bijstond en ik het bij Woody er ook nooit zelf heb moeten bijzetten.