Toon posts:

[XP] DVD-ROM en CD-RW niet meer herkend*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem. Van de ene op de andere dag herkende Windows XP Pro zowel mijn DVD-speler als mijn CD-RW-drive niet meer.
Vanaf hetzelfde moment vindt Windows dat er nieuwe hardware is gevonden met de naam: ~{O{H{B{~v~-zo_{...(en nog wat niet thuis te brengen tekens).
Als ik in device manager kijk staat er onder Other devices idd deze naam EN onder CD/DVD-drives staan 2 drives genoemd, een is 'AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device' en de ander gewoon 'CD-ROM Drive'.
Die AXV is volgens google idd een bestaande drive, maar ik heb helaas een Toshiba DVD-ROM. Het gekke is dus dat BEIDE drives er ineens mee op zijn gehouden. Verder geen problemen met de comp.

Wat ik al geprobeerd heb:
- stroomkabeltjes eruit en erin (drives gaan trouwens gewoon open en lampjes knipperen, er gebeurt vervolgens alleen niks. Het ligt dus niet aan de stroom... |:( )
- IDE-kabels eruit en erin

Ik weet helaas geen verdere details van mijn DVD-ROM, behalve dan dus dat het een Toshiba is...
Ik heb geen idee wat ik met dit probleem aan moet. Iemand een idee? :?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 23:13
'AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device' = alcohol mounting disc

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt! Dat was idd Alcohol...
Ik heb inmiddels bedacht dat het waarschijnlijk de hele IDE-kabel is, dus ik ga morgen eerst maar es ff een nieuwe kabel kopen... :)