Ik heb het volgende probleem:
Met Norton Internet Security 2005 ingeschakeld kan ik geen FTP sites benaderen.
Korte opsomming van wat allemaal niet heeft gewerkt:
- FTP sites: Public (bv nVidia) en Privé (@home)
- Gebruikte clients: WS_FTP Pro, Internet Explorer
- Passive aan/uit geprobeerd
- Rules in de firewall gecreëerd (Port 20, 21 toestaan)
- Rule 'alles open (alle poorten/computers/protocollen)'
- Opnieuw opstarten na het maken van nieuwe access rules
Situatie:
- Windows XP Pro SP2, Norton Internet Security 2005 (beide UK)
- Windows Firewall = uit
- @home kabelinternet
Tot slot:
Ik heb al gezocht op het internet, maar kan niets vinden dat ik nog niet heb geprobeerd. De enige oplossing die ik tot dusver heb kunnen vinden is de firewall uitschakelen, dan kan ik iedere FTP site benaderen met zowel IE als WS_FTP. Met Norton Internet Security 2004 werkte het altijd prima overigens.
Iemand een idee?
Edit:
Norton blockt blijkbaar standaard een aantal poorten, local ports 1025-1030 (unused services ports). Deze zijn te vinden bij de Firewall instellingen -> Configure -> Advanced -> Trojan Horse -> Unused Windows Services Block. FTP verkeer is weer mogelijk als poort 1028 niet geblockt wordt. Blijkbaar is deze poort niet 'unused'?
Hoe dan ook, ik kan weer FTP sites openen. Als iemand al gereageerd heeft: Bedankt.
Met Norton Internet Security 2005 ingeschakeld kan ik geen FTP sites benaderen.
Korte opsomming van wat allemaal niet heeft gewerkt:
- FTP sites: Public (bv nVidia) en Privé (@home)
- Gebruikte clients: WS_FTP Pro, Internet Explorer
- Passive aan/uit geprobeerd
- Rules in de firewall gecreëerd (Port 20, 21 toestaan)
- Rule 'alles open (alle poorten/computers/protocollen)'
- Opnieuw opstarten na het maken van nieuwe access rules
Situatie:
- Windows XP Pro SP2, Norton Internet Security 2005 (beide UK)
- Windows Firewall = uit
- @home kabelinternet
Tot slot:
Ik heb al gezocht op het internet, maar kan niets vinden dat ik nog niet heb geprobeerd. De enige oplossing die ik tot dusver heb kunnen vinden is de firewall uitschakelen, dan kan ik iedere FTP site benaderen met zowel IE als WS_FTP. Met Norton Internet Security 2004 werkte het altijd prima overigens.
Iemand een idee?
Edit:
Norton blockt blijkbaar standaard een aantal poorten, local ports 1025-1030 (unused services ports). Deze zijn te vinden bij de Firewall instellingen -> Configure -> Advanced -> Trojan Horse -> Unused Windows Services Block. FTP verkeer is weer mogelijk als poort 1028 niet geblockt wordt. Blijkbaar is deze poort niet 'unused'?
Hoe dan ook, ik kan weer FTP sites openen. Als iemand al gereageerd heeft: Bedankt.
[ Voor 25% gewijzigd door Tiwaz op 29-09-2004 22:28 ]