[FireFox]"overflow: auto" bij PHP-include

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Op http://www.supersop.nl laad ik via een PHP-include een andere PHP pagina in mijn DIV. Nu heb ik bij die "andere PHP pagina" de overflow op "auto" gezet. Als de content nu dus niet in de DIV past gebeurt er het volgende:

Opera: verticale scrollbar.
IE: verticale scrollbar.
FireFox: geen scrollbar.

FireFox laat ook geen scrollbar zien als overflow op "scroll" staat. Waarom is dit, en is er iets aan te doen?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 11:05
Zoals ie nu staat (overflow: auto;) krijg ik wel een scrollbalk hoor (Firefox 0.9.2).
Echter wanneer ik het op overflow: scroll zet, krijg ik idd geen scrollbalk.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
FF 1: Gewoon 'n scrollbar te zien daar...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Hmm..met een andere theme heb ik idd ook een scrollbar :X

Terwijl ik met dat eerste theme op GoT e.d. wél scrollbalken had...

Nou ja, opgelost :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<body>
  <div id="container">
   <div id="header">
   </div>
   <div id="contentcontainer">
     <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Oftewel, waarom een pagina in een pagina?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Omdat dat het weblog is; Pivot. Pivot is zo'n systeem van "titel invullen, verhaal invullen, klaar", en dat zet dus dat verhaaltje in een PHP pagina. Die ik dus in mijn hoofdpagina wil zetten. (BTW, waar is een PHP include anders voor :? )

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 30-09-2004 09:33 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op 30 september 2004 @ 09:32:
(BTW, waar is een PHP include anders voor :? )
Je hoeft niet een hele pagina te includen, je kan ook snippets HTML code includen, zodat je code klopt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Misschien een domme vraag, maar waarom declareer je 2x een doctype? Eerst aan het begin van de HTML pagina (waar die overigens 'hoort') en daarna eentje in de div? :?

En als je van de div een iframe maakt, heb je (volgens mij) altijd een scroll bar als die nodig is, ongeacht welke theme...

Weet het niet 100% zeker, maar dacht altijd dat je nooit een scrollbar kon krijgen, in een div, volgens de standaard... Correct me if I'm wrong... :)

De iframe is imo ook een mooiere en snellere oplossing, want dan hoef je alleen maar
HTML:
1
<iframe src="je_php_file_die_je_anders_include" id="je_css_id"></iframe>
te doen... :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Stimmt, alleen is het mogelijk dat mensen iFrames uit hebben staan: probleem!

Enne, dat van die dubbele Doctype:
dat komt dus, omdat dat weblog zelf PHP pagina's aanmaakt mét Doctype, en als ik die PHP pagina's dus include in mijn "hoofdpagina" krijg ik dus een dubbele doctype...

Naast de weblog-pagina komen er nog andere pagina's (zie de knoppen onder), en die ga ik natuurlijk géén doctype meegeven. Echter, ik ben vrij afhankelijk van dat weblog-programma, aangzeien het het enige programma is dat werkt, dus dan zal ik de nadelen moeten nemen...

O GJ-tje, een PHP include lijkt wel wat op een iFrame; je include code die ergens anders staat in een bepaald vlak op je pagina, alleen kunnen mensen dit niet uitzetten volgens mij :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GJ-tje schreef op 30 september 2004 @ 09:47:
Weet het niet 100% zeker, maar dacht altijd dat je nooit een scrollbar kon krijgen, in een div, volgens de standaard... Correct me if I'm wrong... :)
You're wrong :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1