[XP] BIOS boot device in Windows aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:41
Hopelijk staat dit topic in het goede forum, was nogal twijfelachtig. Maargoed, even de situatie uitleggen...

Bij ons op school hebben ze een netwerk, de clients draaien Windows XP Prof en de server draait Novell Netware (waarom geen Windows 2003 ofzo? geen idee :r).

Afijn ze hebben de *verwijzingen* naar het configuratiescherm e.d. verborgen, ze hebben dus niet de toegang *geblokkeerd*. Lekker slim want we kunnen zelfs reg-editten e.d.. Het leuke is, iedereen heeft Administrator rechten 8)7

Afijn nu hebben ze op het BIOS wel een wachtwoord staan, graag wil ik 1st boot device op CD-ROM zetten zodat ik me Knoppix cd kan booten 8). Nu vraag ik me af, is dit via Windows te realiseren?

En zoja, aan wat voor soort programma's moet ik denken daarbij? Het gaat trouwens om Intel Celeron II 800 processors met 512 mb ram. De rest van de specs zal ik morgen op school ff met AIDA moeten opzoeken O-)

• Spixo
* Spixo trapt dit topic omhoog...

Verwijderd

Ik denk niet dat je op GoT moet zijn om vragen te stellen om de beveiliging van schoolsystemen te omzeilen.

Als je opeens een ander OS aan het netwerk gaat hangen wordt dit ook niet meer beschermd door eventuele firewalls en virusscanners die de systeembeheerder opgezet heeft.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 13:43 ]

• Spixo
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:41:
Ik denk niet dat je op GoT moet zijn om vragen te stellen om de beveiliging van schoolsystemen te omzeilen.
Tsjah misschien niet helemaal nee, maar ik sloop in principe niets met mijn Knoppix cd ;)

Anders vat je het als algemene vraag op, is het uberhaupt mogelijk de boot device in te stellen vanaf Windows ?
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 13:41:
Als je opeens een ander OS aan het netwerk gaat hangen wordt dit ook niet meer beschermd door eventuele firewalls en virusscanners die de systeembeheerder opgezet heeft.
Ik neem aan dat ik met Knoppix niet zomaar op het netwerk kan inloggen, dit is wel dermate beveiligd. Dat is ook niet mijn bedoeling.. wil gewoon wat prutsen via Linux tijdens informatica, systeembeheer geeft echter geen gehoor aan onze vraag 2 Linux machines op te zetten...

[ Voor 41% gewijzigd door Spixo op 30-09-2004 13:44 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat 1440 zegt dus

Dit topic is gesloten.