Toon posts:

Philips P32 GTC flitser manual gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag van een vriendin van me een camera (Ricoh KR-5 super) gekregen compleet met zoom(?)lens, tas en flitser.
Nou zit ik een beetje met de flitser, want ik kan er geen enkele informatie over vinden, behalve dat ik er nog tig kan kopen op e-bay etc.
Het is dus een:

Philips P32 GTC

Iemand hier op tweakers die me uit de brand kan helpen met bv een ingescande manual of een link naar een manual.
Owja en intussen heb ik al aardig wat lenzen opgespaard, is daar ook niet een verzamel (determinatie) site voor? Ik heb allemaal dermate oud spul dat de fabrikanten allemaal niet thuis geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm schop. (Te vroeg kweet t maar sowee)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het enige wat ik erover kan vinden is dat het een staafflitser is (maar daar was je zelf al wel achter denk ik ;) ) en dat je hem niet kunt gebruiken op bv. een Canon EOS body.

Maar wat wil je precies van het ding weten? Je kan zelf testen of ie het doet en bij een fatsoenlijke fotozaak kunnen ze ook de lichtopbrengst meten. Als je hem gaat gebruiken, kun je zelf uitproberen welke instellingen goed werken voor een gegeven flitser/objectief/afstand-combinatie.

Wat betreft je objectieven: meestal staat er netjes op (aan de voorzijde) wat voor objectief je hebt. Ook hier geldt: wil je de kwaliteit ervan te weten komen, maak dan testfoto's. Dat is het leuke van de hobby, toch? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou er zit nogal een uitgebreid instelsysteem met iets van 3 verschillende logo's en 3 instelschijven op, dat kost me kapitalen om het al proberend uit te vinden.
Dus nogmaals:

HELP! HILFE! AJUTO!

Over de objectieven, de specs zijn me wel duidelijk, maar ik werk graag met handleidingen en ben een freak van 'de boekjes' die bij apparatuur horen.
Call me crazy, maar dat is mijn manier.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 18:49:
Nou er zit nogal een uitgebreid instelsysteem met iets van 3 verschillende logo's en 3 instelschijven op, dat kost me kapitalen om het al proberend uit te vinden.
Valt wel mee, meestal. Op de flitser staat namelijk ook bij alle drie de modes een diafragmarichtgetal. Aan de verhoudingen tussen deze richtgetallen bij de respectievelijke modes kun je de verhoudingen tussen het flitsvermogen in de verschillende modes afleiden. Zo hoef je nog maar voor één mode te testen en kun je de instellingen in de andere modes daaruit afleiden.
HELP! HILFE! AJUTO!
Hallo, we zijn niet doof ;)
Over de objectieven, de specs zijn me wel duidelijk, maar ik werk graag met handleidingen en ben een freak van 'de boekjes' die bij apparatuur horen.
Van de oude MF lenzen die ik zelf heb, heb ik van welgeteld één exemplaar een boekje. Toevallig had ik die lens overgenomen van de eerste eigenaar die erg netjes doos+boekjes had bewaard. Dit is een unicum...
Overigens staat in de handleidingen van lenzen meestal niet zo veel bijzonders (zeker niet bij oudere MF lenzen). Je kan makkelijk zonder en ik denk dat je het jezelf erg moeilijk maakt als je verwacht van al je oude apparatuur de handleidingen te vinden.

Uit nieuwsgierigheid: wat voor lenzen heb je daar liggen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Celcius: in Fotografie Policy staat het volgende:
Ik zoek een handleiding voor... Handleidingrequests voor wat voor stuk hardware dan ook doen we hier niet aan op GoT. Niet eens omdat ze copyrighted zijn, maar gewoon omdat ze vaak te downloaden/bestellen zijn bij de fabrikant en ook bij de betere shops aan te vragen zijn.
Probeer het eens bij Philips of bij een van de betere fotozaken bij jou in de buurt :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.