Toon posts:

[XP/2k] ext3 conventeren naar NTFS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yeep tweakers

Ik heb hier een partitie die het ext3 bestandssysteem heeft. Is er soms een tooltje die het terug kan omzetten (voor windows) naar NTFS? IK heb al PM geprobeerd, en ook gezocht op google maar dat heeft geen succesvol resultaat gehad.

Alvast bedankt

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik neem aan dat je omzetten zonder dataverlies bedoelt? Anders werkt fdisk of een willekeurige ander partitiebeheerprogramma natuurlijk prima.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Je kunt partities gewoon formateren met Windows. Zoek eens de tool Computer Management, die zit ergens bij Administrative Tools. Hierin heb je Disk Management, van waaruit je partities kunt formateren in NTFS. Succes.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:49
Het is wel handig al je hier even vermeld om welke versie van windows het gaat, en welke links je zelf al gevonden had met google. Verder pas ik je topic titel nog even aan, zodat de vraag er iets duidelijker instaat.

Ik ga er maar even vanuit dat je wil conventeren zonder dataverlies? Verder zijn termen als "alvast bedankt" hier niet gewenst en ook niet nodig ;).

Verwijderd

Topicstarter
Als ik converteren zeg, dan bedoel ik natuurlijk omzetten zonder dataverlies :) Ok dan kent alleen mijn generatie 'elementaire beleefdheid' :Y) Maar goed... :d _/-\o_ Ik bedoel windows xp of windows 2000....

Modbreak:Liever niet van die sneren naar anderen in je post alsjeblieft :)

[ Voor 31% gewijzigd door G33rt op 30-09-2004 08:26 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:28:
Als ik converteren zeg, dan bedoel ik natuurlijk omzetten zonder dataverlies :) Ok dan kent alleen mijn generatie 'elementaire beleefdheid' :Y) Maar goed... :d _/-\o_ Ik bedoel windows xp of windows 2000....
Ik denk niet dat dat zonder dataverlies gaat lukken.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik vermoed dat het wel lukt zonder dataverlies een nieuwe partitie te maken is naast de ext3 partitie (tenzij die nokvol zit) en dan kan je daar fat32 van maken. Je zet je gegevens op die partitie en formateerd de eerste. Daar windows op met NTFS, waarna je je gegevens weer daarop kan zetten vanaf de FAT32 partitie. Dan kan je die zo laten, of weer samenvoegen met PM of een dergelijk programma. Misschien moet je eens in NOS gaan zoeken/vragen hoe het een en ander in zijn werk gaat :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit zodat het OS erin staat dan maar :)
Pagina: 1