Toon posts:

Barton mobile werkt niet op Asus A7V266-E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn trage xp1600 te vervangen heb ik een 2500+ mobile gekocht. Hij wil echter alleen maar opstarten met een multiplier van 6, als ik deze probeer te verhogen naar bijvoorbeeld 7 of 8 start hij nog wel op maar gebruikt hij toch de multiplier van 6x. Met deze multiplier van 6x doet mijn computer het perfect en kan ik ook de fsb verhogen maar aangezien de fsb niet hoger wil dan 150 zit ik maar met 900 mhz te kijken... das niet echt snel natuurlijk!!!
Gebruik ik een andere multiplier, bijvoorbeeld 10 of 14 wat de processor eigenlijk aan moet kunnen blijft hij weer hangen.

Mijn vraag is dus of de processor kapot is of mijn mobo deze processor niet ondersteund. Dacht namelijk dat deze processor op elk socket A mobo zou moeten werken....

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
Dit Mobile cpu was volgens mij dikke geld verspilling. vooral op dat bord . of je moet het hebbe gedaan omdat die wat koeler is ofzo en daardoor minder gekoelt hoeft te worden :?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

wire trick toepassen. de a7v's kunne nie hoger dan 12.5 multiplier instellen. ff googlen : )

(of a7vtroubleshooting.com af speuren, et forum daar dan)

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
helemaal fout :|
jouw mobo ondersteund geen barton,
gaat niet werken dus
ik zou een ander mobotje halen ,vanaf € 40. zon beetje ben je klaar
kijk dan wel of ze barton ondersteunen en dat ze mp instellingen hebben in de bios

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

erikdeprik schreef op zondag 28 november 2004 @ 13:05:
helemaal fout :|
jouw mobo ondersteund geen barton,
gaat niet werken dus
ik zou een ander mobotje halen ,vanaf € 40. zon beetje ben je klaar
kijk dan wel of ze barton ondersteunen en dat ze mp instellingen hebben in de bios
dikke bullshit dus. hij ondersteunt het wel. zelfs asus zegt het half. thornton (model 10) is een barton op 266mhz en 256kb cache.

De reden waarom barton opzich niet word ondersteunt is omdat hij standaard niet op 266 uit is, enkel op 333. Er zijn al mensen die hem op de -E aan het werk hebben. En zoals eerder vermeld, ja je moet de wiretrick toepassen. De wiretrick zorgt ervoor dat de CPU adverteerd met eena ndere multi dan dat ie werkelijk heeft. Trouwens, je moet wel auto detect mode zeg maar gebruiken. Anders pakt ie idd altijd een verkeerde multi.

edit:
Sterker nog, volgens dit bericht http://forums.amd.com/index.php?showtopic=8857
is de barton mobile een model 10. wat dus wel word ondersteunt door het mobo. de 600mhz geven dit al aan. nu nog ff goeie multiplier wiretricken en je bent binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 16:10 ]

Pagina: 1