Asus K8V SE Deluxe, artifacts en strepen op beeld

Pagina: 1
Acties:

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
Ok tweakers, helaas weer mijn beurt :P
Het zit het volgende:
Ongeveer drie weken geleden heb ik een Asus K8V deluxe gehaald. Ik heb daarbij een 512 MB Kingston PC3200 geheugen gekocht.
De geheugen was dezelfde die asus aanraadt via hun site:
http://www.asus.com/produ...t754/k8vse-d/overview.htm
Ik heb dus de KVR400X64C3A/512.
Daarnaast had ik een Sapphire Radeon 9800xt inhangen.
Toen na een week of anderhalf begonnen de problemen. Ik kreeg artifacts in mijn scherm van een te hoog geklockte core van me videokaart. Dit was alleen in een spel en niet in Windows zelf. Dit bleef zich maar voordoen ook na het underklokken van mijn videokaart.
Toen heb ik echter de videokaart getest in een andere pc, dat was een P4 met een asus moederbord erin. Daarin gaf hij totaal geen artifacts of andere strepen.
Ik heb een spel en 3dmark03 gedraaid zonder problemen.
Ik dacht dat het probleem dus lag bij het moederbord. Ik heb mijn K8V SE Deluxe getest met een GeForce4 MX440 128 MB. 8x AGP is dat barrel. Hij werkte 100% op dat moment
Echter toen je dat scherm zag staan met K8V SE Deluxe gaf hij al strepen. Toen hij Windows XP aan het laden was gaf hij ook strepen. Toen ik in Windows zelf was waren de problemen weg. Toen heb ik de laatste Nvidia drivers geïnstalleerd. Na het rebooten bleven de strepen op het scherm. Windows starte op en gaf het beeld weer in 800*600 in 4 kleuren. De geïnstalleerde drivers maakten geen verschil aangezien windows de videokaart niet vond.
Afijn ik heb de kaart eruit gedaan en in me oude pc gestopt. Daar gaf hij ook problemen. Ik heb toen de Zalman ZM80C eraf gehaalt en opnieuw gemonteerd. Toen werkte de kaart weer goed en nu nog steeds.
Ik heb het mobo teruggebracht naar de pc boer hiero en die heeft hem getest. ze konden nix vinden en volgens hun was hij goed. Bij mij deed hij het ook goed alleen als je ging gamen kreeg je artifacts.
Hij ligt nu dus bij de leverancier en die gaan hem testen.
Dit duurt nog ff alleen nu begin ik te twijfelen aan mezelf:
A: Ligt het toch aan me videokaart en moet de ze grondig getest worden? (De test die al gebeurt is (staat hierboven, is dat genoeg?)
B: De pc boer zegt dat het aan me geheugen ligt, ik zou het moeten testen me een Twinmos geheugen volgens hem.
C: Wat moet ik doen als het mobo helemaal goed is na allerlei test?

Ik snap er zelf nu helemaal niets meer van. Ligt het probleem nou bij het mobo of de videokaart?
Ik hoop dat jullie misschien wat duidelijkheid kunnen geven en enige tips of wat dan ook.
Iig bedankt voor de genomen moeite :) :>

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je geheugen kan je het beste testen met memtest86+
Overigens lijkt het mij een probleem met je videookaart en dan wel een koelingsprobleem ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ID-College
Turkish schreef op 29 september 2004 @ 20:42:
Je geheugen kan je het beste testen met memtest86+
Overigens lijkt het mij een probleem met je videookaart en dan wel een koelingsprobleem ;)
Tja, er zit een ZM80D op en hij was ongeveer 62 graden, wat volgens mij goed is.
Ik ga het geheugen morgen testen met memtest, dat moet via dos toch als het goed is?
Hoelang duurt dat ongeveer?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oneindig ;) Je kunt het beste alle passes laten afwerken en daarna afsluiten :)

Je kunt verder ook wat meer suggesties/tips mbt mobo/geheugen/videokaart terugvinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 29-09-2004 21:09 ]

• ID-College
BalusC schreef op 29 september 2004 @ 21:08:
Oneindig ;) Je kunt het beste alle passes laten afwerken en daarna afsluiten :)

Je kunt verder ook wat meer suggesties/tips mbt mobo/geheugen/videokaart terugvinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Yep ken hem :)
Ik zet hem morgen aan, ga dan naar school en als ik terugkom kijk ik wel.
Geeft hij de scherm meteen weer op het scherm? :)
De FAQ ken ik en ook al gelezen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ID-College op 29-09-2004 21:17 ]