Toon posts:

[2000] regini: rechten op ook subdirectoy's aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met regini in het registy op de borland directory "everyone" full control te geven. Dus lukt allemaal goed. Nu wil ik ook dat hij op alle subdirectory's ook de rechten aanpast. Handmatig via regedt.exe kan ik dit wel aanpassen.

Bij microsoft of andere fora kan ik echt niks vinden.

Heeft iemand een idee ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ziet er weinig programmeerprobleem in, dus een schopje maar naar Windows Operating Systems

>> Windows Operating Systems

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

't Zal toch een borland key/sleutel zijn, geen directory?
regedt32 gebruiken

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel eerst even welke Windows versie je het over hebt? Dat is verplicht in Windows Operating Systems namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 05:16:
't Zal toch een borland key/sleutel zijn, geen directory?
regedt32 gebruiken
Jawel het is een directory met ook nog subdirectory's
elevator schreef op 30 september 2004 @ 08:54:
Vertel eerst even welke Windows versie je het over hebt? Dat is verplicht in Windows Operating Systems namelijk :)
Het gaat hier om een windows 2000 systeem

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou als ik jou was gewoon de individuele keys proberen te setten via regini ? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 30 september 2004 @ 13:30:
Ik zou als ik jou was gewoon de individuele keys proberen te setten via regini ? :)
Dit werkt niet omdat er nieuwe keys worden aangemaakt als je met het betreffende programma werkt. Deze optie bestaat ook gewoon, maar ik heb geen idee hoe het moet?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee?

• elevator
  • Niet online

elevator

Je zou kunnen proberen met een registry utility (reg.exe bv) een dump te maken van de sub keys, en dan met een batchfile de benodigde INI file te genereren? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 02 oktober 2004 @ 22:37:
Je zou kunnen proberen met een registry utility (reg.exe bv) een dump te maken van de sub keys, en dan met een batchfile de benodigde INI file te genereren? :)
Dan zit ik weer met het probleem als er nieuwe keys worden aangemaakt, dat er daar de permission niet op worden doorgevoerd

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg het nog steeds niet voorelkaar ?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer het eens met RegDACL. Dat is een veel beter tooltje dan regini.
http://www.heysoft.de/nt/reg/RegDACLe.zip

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op 13 oktober 2004 @ 12:49:
Probeer het eens met RegDACL. Dat is een veel beter tooltje dan regini.
http://www.heysoft.de/nt/reg/RegDACLe.zip
Dit programma en configureerd ook per key. Ik wil gewoon de optie "op onderliggende mappen toepassen" in het registry aanzetten. Ik kan dit handmatig wel met regedt32. Maar ik ben er van overtuigd dat dit ook scripted kan icm met microsoft tooltje.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

regdacl -subtree :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Je kunt ook een Secur ity Template maken en die importeren. Als ik een MSI script maak waarin ook security in gedefineerd moet worden, dan doe ik het met security templates. Met Regini heb al zoveel gekloot gehad..

Pvouput live

Verwijderd

kijk eens naar subinacl.exe hier kan je precies mee wat jij wilt..... volgens mij kwam dit tooltje gewoon bij MS vandaan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:46:
kijk eens naar subinacl.exe hier kan je precies mee wat jij wilt..... volgens mij kwam dit tooltje gewoon bij MS vandaan
Bedankt man! Ik wist dat er een oplossing moest zijn zonder externe programma's of andere vage oplossingen. Ik heb het opgelost met het volgende:

subinacl /subkeyreg
\\pcnaam\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC /grant=iedereen=f

Hiermee krijgt de groep "iedereen" full acces op HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ODBC en onderliggende mappen.

Thanks Freggle010
Pagina: 1