Dualscreen CRT's - Flat naast 'bol'

Pagina: 1
Acties:

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 16:33
Ik wil een dualscreen opstelling maken.
Het mooiste is natuurlijk 2 gelijke monitoren, logisch...

Aangezien het budget niet altijd toereikend is om 2 vette TFT's naast elkaar te gaan zetten, wilde ik het maar eerst met CRT's proberen :)
da's helemaal makkelijk, want die heb ik al een paar

Nu kwam ik een 17" CRT monitor tegen, die heel interessant zou zijn...
Ik heb namelijk het 'broertje' van die monitor al thuis staan... :)
Qua behuizing enzo precies dezelfde monitor;

Enig probleem: De mijne is een Flatscreen en die in de aanbieding niet

Wat ik me nu dus afvraag:
Als ik ze naast elkaar zou zetten, en dus op beide gelijk werk, valt er dan iets te merken van het verschil in beeldbuis?

het zou namelijk best kunnen dat als je 2 verschillende schermen zo dicht naast elkaar hebt staan en op beide kijkt, dat het heel vervelend wordt, of gaat irriteren op je ogen...

Ervaringen?

Ik kan namelijk wel een eigen flatscreentje ernaast gaan zetten, maar die zou dan 15" zijn, en dan is 2 gelijke toch toffer
Maar als het niet fijn lijkt te zijn, dan is het natuurlijk weer zonde van 't geld...

[ Voor 3% gewijzigd door Chillz op 29-09-2004 20:14 ]

Leeg - Sinds 20180907

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:01

Piggen

Lekker bakkie

Ik kan niet uit ervaring spreken, maar het lijkt me dat die flatscreen een stuk relaxter werkt dan die met de bolle beeldbuis. Er zal dus wel verschil zijn :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ik peroonlijk zou geen geld uitgeven aan een bolle CRT monitor. Als je over xx tijd besluit te upgraden naar LCD, kun je daar echt helemaal niets meer mee.

Plus dat het nu niet echt fijn werkt, ik kan me voorstellen dat de bolle het beeld anders vertekend dan de platte.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19

Super_ik

haklust!

als je er 1tje echt als primaire gebruikt en die andere er echt naast staat merk je er niet veel van. maar maak je een opstelling waarbij je,zegmaar, tussen de 2 schermen in kijkt. dan lijkt t me iets vervelender.

ik heb t zo: http://84.24.248.39/plaatjes/3mon3.jpg
middelste is plat. buitenste 2 zijn gewoon bol. maar werkt perfect.

edit:
een nieuwe bolle kopen zou ik trouwens niet aan beginnen

[ Voor 32% gewijzigd door Super_ik op 29-09-2004 20:19 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb hier een 17" Samsung 753DFX staan (ook met flatscreen dus) en een oude 15" Compaq V55 in dualscreen opstelling staan. Werkt bij mij hier goed en heb er niet echt last van dat die ander wat kleiner is en een bol scherm heeft. Het werkt gewoon goed, alhoewel 2 dezelfde altijd lekkerder zal werken, denk ik. :)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Ik heb jaren met verschillende monitoren gewerkt. Bij mail e.d. lijkt me de kwaliteit van het beeld helemaal niet opwegen tegen grafisch werk wat je dan kan doen op je goede scherm.

Naar mijn weten gaan schermen niet zo snel kapot en zijn ze in overvloed aanwezig. Ik had ook een tijdje op zolder een flinke stapel van die units staan. Door ruimte gebrek heb ik ze weg moeten doen.

Ik zou er gewoon een ouwe crappy unit voor gebruiken en ff lekker door sparen tot dat je een goeie scherm setup kan betalen. Meer waar voor je geld dus.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb ook een tijd gewerkt op verschillende CRT's. Was eigenlijk wel ideaal met foto's. Zie je meteen hoe de kleuren/het contrast op 2 verschillende monitoren eruit ziet :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zelf draai ik een 17" op 1024x768 en een oude 14" op 800x600. De 17" is duidelijk de primaire, de 14" sec. Twee verschillende reso's zijn niet superhandig, maar geen ramp. Eigenlijk vind ik het zo heerlijk werken.
Op mijn stageplek draaien een aantal 2 gelijkwaardige TFT's op een hoge reso. Het is handig dat de resoluties hoger zijn, maar bolling en dergelijke.. persoonlijk vind ik dat niet veel uit maken eigenlijk.

Tuurlijk, als je geld over hebt moet je voor twee gelijkwaardige gaan, heb je geen geld in overvloed, koop lekker de 'bolle' erbij.

🌞🍃

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 16:08

MBV

Je neemt waarschijnlijk toch 1 scherm als primaire. Ik heb een 19" TFT :P gekocht, en daar doe ik al het nuttige (en GoT ;) ) werk op. Rechts staat het 15" TFT scherm van mijn laptop (met laptop eraan vast natuurlijk :) ) waarop winamp, msn, en 'kladblaadjes' staan. Er komt ooit een 'echte' computer ben ik bang, maar voorlopig doet mijn laptop het nog prima.

Dan maakt het echt weinig uit dat de schermen verschillend zijn. Wil je echt code kloppen op 2 schermen tegelijk, of GUI en code tegelijk ofzo, dan is het wel handig. Maar koop lekker een flatscreen, is echt veel mooier.
[spam]Bij Paradigit hebben we ex-demo monitoren van Iiyama in de aanbieding, 17" CRT Flatscreen voor €99[/spam]

[ Voor 36% gewijzigd door MBV op 29-09-2004 20:38 ]

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:21
ik heb hier een 17 inch LG flatron 775FT staan en heb daarnaast nog een samsung syncmaster 151s lcd monitor staan
wil ook wel dual screen hebben
maar het lukt me niet

heb een asus radeon 9200s agp kaart erin zitten
en een gewone vga kaart voor de lcd monitor
maar het werkt niet

als ik opstart krijg ik het bootscreen op de lcd
en uiteindelijk windhoos op me vga monitor
maar dualscreen lukt niet

wat doe ik fout ?

Verwijderd

Tsja, het blijft toch erg persoonlijk denk ik.
Zelf zou ik het nooit doen, het is voor mij een enorme omschakeling als ik van een plat scherm weer naar zo'n oude vissekom moet staren. En dan heb ik het nog niet eens over monitoren die naast elkaar staan.

Kun je niet beter precies dezelfde monitor als die je nu hebt op de kop proberen te tikken?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 16:33
Jullie hebben het voornamelijk over verschillende maten schermen en verschillende resoluties...

Dit is dus beide niet de bedoeling,
Het zouden 2 gelijke 17" schermen worden, die beide op dezelfde resolutie moeten gaat draaien. Ze zouden dan direct naast elkaar komen te staan, waardoor je snel naar allebei tegelijk kijkt...

Ik ben dus benieuwd of ik daar na een dag kijken al helemaal gek van wordt en nog meer vierkantere ogen krijg als ze al zijn, of dat het allemaal wel meevalt...

Ervaring met dualscreen werken is er al, heb bij m'n vorige baan 2 gelijke (bolle) monitors naast elkaar gehad, ook op verschillende maten monitors en verschillende resoluties heb ik gewerkt...
Maar dus weer juist niet in deze opstelling die ik nu voor thuis zou kunnen maken :/
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:47:
Kun je niet beter precies dezelfde monitor als die je nu hebt op de kop proberen te tikken?
dat zou natuurlijk het lekkerste zijn :)

maar ik vraag het juist, omdat ze eigenlijk hetzelfde zijn
(op de vlakte van de beeldbuis na dan)
dus dat zit al heel dichtbij die "ideale" oplossing ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Chillz op 29-09-2004 20:52 ]

Leeg - Sinds 20180907

Pagina: 1