Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compatibiliteit EEPROM's

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een eeprom bemachtigd die ik in een netwerkkaart wil prikken, echter, de rom is 128 kB en heeft 32 pinnen. De kaart die ik heb liggen met 32 pinnen kan tot 64kB en de kaart die tot 128kB kan heeft 28 pinnen. Maar wel 32 gaatjes in de print waar dus een 32 pins socket in zou kunnen.

Mijn vraag is nu of je een 32 pins eeprom in een 28 pins socket kan doen (fysiek gaat het, maar ik bedoel dus elektronisch) en zo ja, hoe. Andersom kan wel weet ik, maar ik wil het dus even zeker weten voor ik dat ding er in plug ;)

Mocht het niet kunnen: Ik ben op zoek naar iemand die (goedkoop) een eeprom zou kunnen programmeren in Delft. Ik heb goede rom's die passen, maar uniflash en rtflash kunnen daar niet mee overweg.

[ Voor 16% gewijzigd door VROEM! op 29-09-2004 19:54 ]

ieeeepppppp :P

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

32 pinnen 128k in 32 pinnen 64k: Gaat meestal wel goed; zorg anders dat je er 2 keer de 64kb image achter elkaar instopt. Als het evt. laatste datapinnetje dan namelijk niet aangesloten zou zijn ofzo krijg je toch altijd goede data.

28 pinnen: Mmm, dat kan lastig worden. Zoek anders even de pinout van een 27c512 (de chip die er waarschijnlijk inmoet) op en vergelijk die met jouw chip. Verbind dan de pinnetjes die dezelfde naam hebben met elkaar door en de adrespinnetjes die 'extra' zijn naar de gnd. Verbind een evt. aanwezig /we-pinnetje naar de +5v. Eeprom branden en gaan met die banaan :)

En als laatste: Je kan, als je de image van je bootrom hebt, die ook mbv. CBROM (bijvoorbeeld) bij je moederbord-BIOS inbranden. Is misschien makkelijker.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb de image voor mijn boot rom al in de bios gezet (award 4.51) op tig verschillende manieren (o.a. cbrom, modbin en awardmod) en met 3 verschillende kaarten. Ook al is het PCI id goed, het moederbord ' pakt' hem niet. Ik wil dus graag even eerst nu een boot rom proberen :)
Maar ik zal eens kijken wat er mogelijk is met de pinnetjes.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, als je nog zin hebt om toch met je mobo bios verder te kloten: Al eens geprobeerd om de image er als OEM of ISA-rom in te zetten? PCI deed het bij mij ook niet, maar OEM wel. Ik heb zo'n vermoeden dat de goede manier om zoiets te doen bij elk mobo weer anders is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Isa wel, oem niet. Welke opdracht heb jij precies geprobeerd met oem?

Verwijderd

Neem anders contact op met http://www.flashbios.org/uk/contact.htm , hij doet bijna niet anders als flashen :P

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien een domme vraag hoor maarre,

Wat is het nut/voordeel van een extra eeprom in je netwerkkaart prikken?

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 09:33:
Neem anders contact op met http://www.flashbios.org/uk/contact.htm , hij doet bijna niet anders als flashen :P
Heb ik al eens gedaan, maar ik zal nog eens mailen ;)
Llanorant schreef op 30 september 2004 @ 09:39:
Misschien een domme vraag hoor maarre,

Wat is het nut/voordeel van een extra eeprom in je netwerkkaart prikken?
Ik wil een diskloze mp3 speler zelf klussen (kopen is voor mietjes :P ) en daar heb je een eeprom voor nodig die zorgt dat je PC van netwerk kan booten. Het kan ook met een floppy, maar floppen zijn niet zo betrouwbaar.

Pagina: 1