Toon posts:

Wireless Netwerk probleem: pc 'wil' geen ip adres krijgen!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een raar probleem met een pc, met USB wireless LAN kaart.
Deze staat, voor zover ik weet, goed ingesteld. Ik heb er ook een wireless router bij staan, met DHCP functie.
De PC 'wil' echter géén ip adres krijgen (toch geen deftig, enkel 169.x.x.x)
Wanneer ik met een andere pc 'inlog' op de router, krijgt die wél een ip adres.
Wanneer ik de 'defecte' pc laat connecteren op een andere router, krijgt hij óók geen ip adres (andere pc's krijgen wél een ip adres). Dit doet me sterk vermoeden dat er iets mis is met de instellingen van de wireless netwerkkaart.
Ik ben ook zeker dat de kaart de router(s) goed ziet, want ik krijg de melding 'signaalsterkte uitstekend'. Eerst krijgt de kaart het adres 0.0.0.0, maar na connectie met de router, krijgt hij dus het 169.x.x.x adres.
Dit is dus niet de bedoeling, want de routers geven normaal een 192.168.x.x adres...

What to do?

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

en als je
ipconfig /renew_all
doet?

of eerst even releasen.. :)

Verwijderd

Topicstarter
ipconfig /release *verbinding*
Hierna krijg ik gewoon de configuratie

ipconfig /renew
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface (Er is geprobeerd een bewerking uit te voeren op iets anders dan een socket)

Ook raar: wanneer ik een ander WLAN kaartje probeer te installeren, geeft dit fouten, en kan ik deze kaart niet inschakelen (bij netwerkinstellingen), ook niet nadat ik de oorspronkelijke kaart heb uitgeschakeld)
[edit] na wat proberen is het 2e wireless kaartje geïnstalleerd geraakt (origineel is ontkoppeld). Dit geeft 't zelfde probleem!! Dus 169.254.x.x als ip adres!!???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 20:07 ]

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00

Super_ik

haklust!

probeer windows er opnieuw overheen te instaleren. niet netjes, maar werkte hier wel

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Das het vervelende. Da's echt de laatste oplossing; er staat veel te veel op...

Ik weet dat je in win98 tcpip kon herinstalleren. Gaat dit in Win XP niet op één of andere manier?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:11:

Ik weet dat je in win98 tcpip kon herinstalleren. Gaat dit in Win XP niet op één of andere manier?
Makkelijkste manier die ik ken is de ethernet adapter verwijderen uit de hardware lijst en daarna rebooten.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:00

Super_ik

haklust!

gewoon in windows: windows cd erin en instaleren. en dus niet eerst verwijderen :) gewoon erover heen. blijft al je meuk staan en zijn beschadigde windows bestanden weer gerepareerd.

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:11:

Met dit tooltje kan je de netwerkinstellingen van een XP PC resetten. Heeft mij al vaak geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
WimB schreef op 29 september 2004 @ 20:20:
[...]

Met dit tooltje kan je de netwerkinstellingen van een XP PC resetten. Heeft mij al vaak geholpen.
Ehhh
'dit' is geen geldige win32 toepassing' krijg ik!?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 29 september 2004 @ 20:15:
[...]

Makkelijkste manier die ik ken is de ethernet adapter verwijderen uit de hardware lijst en daarna rebooten.
Ik heb alles uit de 'network adapters' verwijderd, en dan afgesloten & weer opgestart. Resultaat: idem (169.x.x.x) ...

Verwijderd

Heb iets soortgelijks gehad; kaart eruit, alle drivers deinstalleren, ook bijbehorende software van dat merk apparaat Vervolgens apparaat aansluiten en alleen de XP-driver installeren, en meer niet.

proberen?!?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:04:
Heb iets soortgelijks gehad; kaart eruit, alle drivers deinstalleren, ook bijbehorende software van dat merk apparaat Vervolgens apparaat aansluiten en alleen de XP-driver installeren, en meer niet.

proberen?!?
Al geprobeerd (zoals je hierboven kan lezen)

Verwijderd

ik zie alleen dat je in 'hardware' alles verwijderd hebt, niet ook alle software zoals sommige goedbedoelde maar, bij mij althans, verstorende software om de verbinding te regelen o.i.d. Dit moet XP zelf doen, alleen de basic driver van het apparaat moet voldoende zijn.

misschien werkt het

mvg

oma

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 22:52

Orac

Ik mis je papa.

Dat ip address 169.254.xxx.xxx krijgt jouw netwerkkaart NIET van de DHCP server, maar de kaart genereert zelf een ip-address als het op DHCP staat en geen verbinding kan maken met de DHCP server. Kortom je hebt een connectie probleem. Of je DHCP server werkt niet/staat uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Orac op 29-09-2004 21:30 ]

• WimB
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:29:
[...]

Ehhh
'dit' is geen geldige win32 toepassing' krijg ik!?
Zéér raar, hier doet hij het perfect.

Probeer anders hier eens te downloaden: http://www.spychecker.com/program/winsockxpfix.html

• The new one
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-08-2025
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een laptop onder W2K. Deze werkte aanvankelijk goed met een router (de ASUS WL500g), maar na een update met SP4 vertikte de laptop het om verder te werken. Het merkwaardige is nu dat mijn laptop een ip adres had van (je raadt het al) 169.xx.xx.xx
Verder absoluut dood. Disable/enable en release/renew hielpen niet en uiteindelijk heb ik SP4 teruggedraaid. De laptop draait nu weer als vanouds in het netwerk, zonder probleem, maar het knaagt wel.
't Is wat onbevredigend dat ik je geen oplossing kan bieden, je weet nu wel dat er meer zijn met een soortgelijk probleem.

Verwijderd

Topicstarter
voxx schreef op 29 september 2004 @ 21:28:
Dat ip address 169.254.xxx.xxx krijgt jouw netwerkkaart NIET van de DHCP server, maar de kaart genereert zelf een ip-address als het op DHCP staat en geen verbinding kan maken met de DHCP server. Kortom je hebt een connectie probleem. Of je DHCP server werkt niet/staat uit.
Eh, ja, dat weet ik ook ;-)
Connectie probleem is er niet, want ik krijg 'verbinding: zeer goed'.
DHCP server staat aan, anders zou die andere pc geen ip adres krijgen he!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Laatste keer dat we hier een probleem hadden met DHCP en wifi ging de stekker uit de AP en vervolgens liep het weer als de brandweer.
Misschien dat je lease nog geldig is op de 'werkende' netwerkkaarten. En dus heeft het geen zin om een DHCP server te vragen om iets nieuws.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Waarom zet je niet even DHCP uit en geeft de kaart een juist adres,
kun je kijken of het dan wel werkt.

• WimB
En als je met een gewone netwerkkaart met kabel werkt, gaat het dan.

In Windows Operated Systems - FAQ//#33 staat beschreven hoe je TCP/IP manueel kan herinstalleren onder XP.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp allemaal!
Ik heb dat WinSockXPFix gedownload (eerste versie die ik had was er één van 68K, daarom draaide 't niet), en 't was opgelost!!!

Tnx!!
Pagina: 1