Storen aluminium deuren het wifi signaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Iemand vroeg laatst of het mogelijk was om een draadloze verbinding tussen twee (bij elkaar) gelegen gebouwen te creëren. De afstand is niet al te groot en afgaande op de theoritisch haalbare afstanden wellicht ook niet onmogelijk.

Maar het ene pand heeft een aluminium pui en het andere pand een grote aluminium schuifdeur (+ veel metaal in het pand). Gaat dit alles op een draadloze verbinding storen?

Ik ben van plan om ASUS WL-500G deze ervoor aan te schaffen.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Alu = metaal = flinke storing :)
sorry, niet doen dus

(kooi van Faraday heette dat volgens mij tijdens de natuurkunde lessen)

[ Voor 57% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 29-09-2004 19:44 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Aluminium is geen ferro-magnetisch metaal, maar het geleid wel elektriciteit (elk metaal). Ik weet dus niet wat de voorwaarde is. Ik denk zelf dat het wel het signaal tegenhoud en/of reflecteert/stoort

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Verschillende materialen zijn ondoordringbaar door deze hoge frequenties en zijn dus perfect als afscherming maar laten geen signalen door. Betonnen of stenen muren, metalen kasten etc zijn zwaar signaalverzwakkende materialen.

Teflon heeft een kleine demping, metalen zoals koper/aluminium zijn een grote demping, sommige kuststoffen kunnen ook een merkbare demping teweegbrengen.

Om te weten of u materiaal geschikt is om u AP buiten te gebruiken kan u best de microgolftest doen, leg het materiaal in u microgolfoven, zet er een glaasje water bij als belasting voor de microgolfoven en laat deze enkele minuten op volle kracht draaien, als u materiaal warm is geworden is het een dempend materiaal, is het nog koel dan is het bruikbaar om u antenne/AP af te schermen tegen de weersinvloed.
Aldus onze Belgische vrienden van Wireless Antwerpen :+

An Explanation of l33t Speak

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 21:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Osiris schreef op 29 september 2004 @ 19:44:
Aluminium is geen ferro-magnetisch metaal, maar het geleid wel elektriciteit (elk metaal). Ik weet dus niet wat de voorwaarde is. Ik denk zelf dat het wel het signaal tegenhoud en/of reflecteert/stoort
Koper is ook een non ferro.
Toch is de welbekende kooi van farraday volledig van koper.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
of je hangt gewoon een buiten antennetje op bij beide panden.. :-)

Anoniem: 124693

Ik zou voor dit ook een richtantenne gaan gebruiken.
Kan buiten - of achter een raam.

Door gebruik van b.v. 30 graden antennes en deze op elkaar te richten kun je 1) grotere afstand zonder storingen afleggen en 2) voorkomen dat een war-driver in je wireless probeerd te komen (vooral als je die verbinding op de 1ste, 2de of hogere verdieping gaat hangen - denk niet dat ze met een ladderwagen tussen je gebouwen komen zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vorige week heb ik wat getest met een asus wl-500g. En met de schuifdeur open was er een goede verbinding. Helaas verdween deze naarmate de deur verder dichtging. De oplossing lijkt dus inderdaad om aan de slag te gaan met een externe antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

Bob Popcorn

Plop!

Ja, dit stoort gigantisch. Tussen 2 gebouwen kun je naar mijn weten het beste een externe richtantenne gebruiken :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81237

om 2 gebouwen te koppelen heb ik de volgende apparatuur genomen

alles van kok onderdelen in leiden (http://www.kokonderdelen.nl)

2x Linksys WET-54G Wireless Ethernet Bridge

Afbeeldingslocatie: http://www.kokonderdelen.nl/catalog/543wet.jpg

2x SD19 2.4 GHz 51cm Schotel Antenne 19dBi

Afbeeldingslocatie: http://www.kokonderdelen.nl/catalog/SD19N.jpg

2 pigtails naar N type male connectoren

4 N type female connectoren

10 meter aircom plus coax + connectoren

2 antene voeten

met dit setje overbruggen we 800 meter en hebben 100% link quality

't is beetje overkill maar het is 100% stabiel

jullie redden het waarschijnlijk met 2 biquad antennes al. is stukje goedkoper

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 81237 op 07-10-2004 10:09 ]