Hey menschen,
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleempje met een proffesionele amp.
Het probleem is dat ze klaagden over een ruis uit de speakers. Het lag aan niks anders, omdat als ze een andere amp aansloten, de ruis ook weg is.
Dus ik dat ding thuis aansluiten, en de amp wordt aan 1 kant bloedheet. Echt bij een normaal luistervolume wordt hij al bloedheet en is deze kant (linkerkant) niet aan te raken.
De andere kant blijft normaal koel.
Beide kanten klinken wel normaal.
Het gaat om een oud beestje van het merk Dateq, type SPA-300. 2x150 watt.
Na het losmaken ziet het er van binnen vrij simpel uit:
- 3 condensators per kant
- Enorme transformator
- Een simpel circuitje op een printplaat. 1 per kant.
- En 4 semiconductors per kant. Aan grote aluminium blokken aan elke zijde van de versterker. 2x de Toshiba 2SD424 en 2 maal de Toshiba 2SB554 geloof ik.
Kan iemand mij een tip geven waar het aan kan liggen? Zowel de ruis als het heetworden?
Zou 1 van de Toshiba's kapot zijn? Of misschien iets anders?
Tnx.
-edit-
Dit apparaat, Klik. Alleen de 300 watt's versie ipv de 200 watt zoals afgebeeld.
Zoals de titel al doet vermoeden heb ik een probleempje met een proffesionele amp.
Het probleem is dat ze klaagden over een ruis uit de speakers. Het lag aan niks anders, omdat als ze een andere amp aansloten, de ruis ook weg is.
Dus ik dat ding thuis aansluiten, en de amp wordt aan 1 kant bloedheet. Echt bij een normaal luistervolume wordt hij al bloedheet en is deze kant (linkerkant) niet aan te raken.
De andere kant blijft normaal koel.
Beide kanten klinken wel normaal.
Het gaat om een oud beestje van het merk Dateq, type SPA-300. 2x150 watt.
Na het losmaken ziet het er van binnen vrij simpel uit:
- 3 condensators per kant
- Enorme transformator
- Een simpel circuitje op een printplaat. 1 per kant.
- En 4 semiconductors per kant. Aan grote aluminium blokken aan elke zijde van de versterker. 2x de Toshiba 2SD424 en 2 maal de Toshiba 2SB554 geloof ik.
Kan iemand mij een tip geven waar het aan kan liggen? Zowel de ruis als het heetworden?
Zou 1 van de Toshiba's kapot zijn? Of misschien iets anders?
Tnx.
-edit-
Dit apparaat, Klik. Alleen de 300 watt's versie ipv de 200 watt zoals afgebeeld.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 19:25 ]