[XP] Systeemschijf verhuizen van AMD mobo naar P4*

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Kan dat zomaar? Een vriend van mij heeft het geprobeerd en in eerste instantie dacht ik dat het wel zou moeten kunnen maar het heeft niet gewerkt en ik kan me ook wel voorstellen dat er processor specifieke informatie op de HD staat en dat verhuizen van een AMD platform naar P4 niet zomaar gaat.
Wie weet precies hoe het zit?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ja dat kan. Installeer eerst op de AMD alle drivers voor het P4 mobo (denk aan IDE, sata, USB, whatever). Dan overzetten. Het gaat dus fout als de P4 geen bijbehorende drivers kan vinden, maar mits je die dus van te voren installeerd zou het kunnen werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Aha, maar dan gaat het dus alleen om de drivers van het mobo gaan. Is dat het enige?

En waar zou je die moeten installeren en hoe? Ik neem aan dat als je bv op een MSI AMD mobo drivers probeert te installeren voor een Asus P4 mobo dat het niet zomaar gaat. Of wel? Kan je de setup gewoon dwingen de boel te installeren? Want dan verneuk je mogelijk de bestaande installatie.

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Control panel, add hardware, aangeven dat de hardware er al in zit, en dan zelf aanwijzen. Zo dwing je Windows (XP neem ik aan?) de drivers gewoon te installeren.
De belangrijkste driver is de IDE driver. Zonder IDE geen Windows. De rest (netwerk, usb) kan achteraf wel gedaan worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

moet goed werken tenzij het asus is,ik gebruik daarvoor altijd sysprep,hiermee pak je de windows weer in,na opstarten lijk het een nieuwe installatie en zal hij de drivers zoeken voor dat syteem.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ja, het kan. Of het verstandig is? Dat is een ander verhaal.

Wat ik meegemaakt heb tijdens een upgrade:

Intel i440LX chipset met PII 333, upgrade naar VIA KT133 chipset met Duron 600@900.

Eerst gewoon: PC uit, schijf eruit, kaarten eruit, moederbord eruit, nieuw moederbord erin, nieuwe CPU erin, nieuwe koeler erop, kaarten weer erin, HD weer aangesloten, en opnieuw opstarten.

Fijn, prima, nieuwe hardware gevonden, vraag om nieuwe IDE drivers, nieuwe AGP drivers, CD erin, huppekee. Tadaaa! Migratie voltooid. Zou je denken...

3DMark gaf een score die ver onder de verwachting lag. 3DMark 2000 haalde 2100 punten of iets dergelijks. Nou ja, van de windows installatie was een ghost backup, dus kon C gewoon geformatteerd worden, en windows er VERS kaal op geinstalleerd worden. Zo gezegd, zo gedaan. 3DMark 2000 haalde nu ineens een score van meer dan 3900 punten!

Dus, doe er je voordeel mee. Nieuwe kritische hardware, als chipset drivers (IDE, AGP en dergelijke) kunnen wel zonder nieuwe installatie vervangen worden. Maar verstandig is het niet, als je eruit wil halen wat erin zit.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23

breinonline

Are you afraid to be known?

Zoals JumpStart al aangeeft ga je een hoop rommel van je oude windowsinstallatie overzetten na een andere machine. Deze zal onnodig traag worden door extra drivers en registerverwijzingen de oude configuratie.
Mocht je eraan beginnen: na het overzetten meteen in de veilige modus booten en daar drivers installeren gaat meestal goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

mutsje

Certified Prutser

wat je ook kan doen is tijdens het opstarten F7 in te drukken dan wordt er een nieuwe Hardware Allocation Layer geladen. Is een "hidden" startup optie.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En starten vanaf een ander hardwareprofiel, dat heb ik nog niet voorbij zien komen.

En als je een foutmelding mocht tegen komen over "Inaccessible boot device " is het volgende topic nog interessant:
Motrax in "Inaccessible boot device (image 2ks gegh..."

offtopic:
Dat van F7 wist ik nog niet... interessant

[ Voor 13% gewijzigd door Motrax op 29-09-2004 21:28 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1