Toon posts:

Partitie maken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schijf van 40Gb. Er staan belangerijke gegevens van 20Gb op.
Nu wil ik graag een partitie maken en die 20Gb in de gemaakte partitie zetten en de rest formaterren(als dat kan teminsten).
Ik gebruik nu 25Gb van m'n harde schijf, maar ik heb nog ~500mb maar over :?

Mijn vraag is: hoe kan ik die 20Gb in een andere partitie zetten?(bijv. met Partition Magic)
En ik kan toch wel dat andere stukje formatteren en windows weer op gooien?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26
Wanneer je met belangrijke gegevens op dezelfde disk bezig gaat met tools als Partition Magic _altijd_ back-uppen, altijd!

Verder geef je niet al teveel info. Doe eens een voorbeeld van hoe de disk op dit moment ingedeeld is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Die 20Gb bestaat uit muziek, films, documenten enz en zit in Mijn Documeten. Ik heb verder 2x Windows xp op staan(met eentje kon ik met vage redenen windows niet binnen en ik heb geen flauw idee hoe ik die eraf krijg). Heb verder iets minder 100mb aan progs installed.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:14
Kijk eens met een programma als Treesize Pro waar je schijfruimte gebleven is...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik heb mijn 10Gb weer terug :) Hiermee kan ik een tijdje door.

Ik heb nog een klein vraagje: die niet werkende windows... kan ik die gewoon verwijderen zonder problemen of heb je daar en speciale manier voor?

Bedankt!