Toon posts:

2x 300w voedingen aan elkaar, HOE???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tijd geleden gelezen hoe je 2 voedingen aan elkaar kunt hangen, maar ik kan het nergens meer vinden. Weet iemand de url waar ik moet wezen? of kan iemand ff snel vertellen hoe je ze alletwee aanelkaar kan pluggen.

alvast bedankt :)

Verwijderd

kun je misschien vertellen wat je precies wilt berijken misschien kunnen we dan beter helpen, gewoon aanelkaar hangen gaat het beste met Duct-tape

Verwijderd

nu moet je toch echt ff de search gebruken....

maar het is iets van de je de groene draaden met elkaar moet verbinden en een grijze ofzow...

Verwijderd

Kun je niet beter 1 voeding gebruiken voor je mainboard en de andere dedicated voor je drives?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

En hier in het hollands met wat extra tips:

www.waterkoeling.nl/voeding.shtml

Verwijderd

Topicstarter
nou... ik heb namelijk vrij veel stuff in mijn computertje... bijvoorbeeld 5 fan's (de fans wat in de voedingen zitten), 1 cdrom, 1dvd en 1 plex 12x10x32 brander. daarna nog 2 ibm dtla 30,7gb 7200rpm hardeschijfjes...
maar ik wil er nog meer in plaatsen.
ik ben dus van plan een 2e voeding erin te monteren, zodat de andere voeding de cdroms voed, en de andere de mobo en aantal fans.

maar hoe maak ik 2 voedingen aan elkaar, want elke voeding functioneerd pas als je op de powerswitch drukt...

kan iemand me ff simpel uitleggen welke kabels? en kan er iets mis gaan???

Verwijderd

Volgens mij heb je al 2 links of nie ? =)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 't geprobeert, maar er klopt iets niet..

hoe doet 't wel, maar de fan begint heel langzaam en zacht te draaien, ik neem aan dat de voeding dan niet op zijn hardst draait... ik heb al 3 voedingen geprobeert waarvan 2 splinternieuw... ik heb de groene met een van de zwarte kabels doorverbonden..

kan iemand dit verklaren

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb destijds een 230W ATX voeding als volgt aangesloten:

AT PS op mobo en switch op voeding
ATX power-in op AT power-out
ATX power out (ja, target voeding) naar monitor

Vervolgens heb ik pin 14 (de groene) verbonden met de zwarte ernaast. Toen deed ie het gewoon. IK heb die 250W AT voeding op mijn mobo en fans gezet en die andere verzorgde de hdd/fdd/cdrom/cdrw/etc...

Heb nu een goede voeding van fortron, dus niet nodig.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Het kan zijn dat je voeding pas schakelt, als er een bepaald amperage van de 5 volt lijn getrokken wordt. Hang even een harddisk of CD-rom speler eraan oid. Het zou moeten werken, bij mij werkt het ook (weliswaar als ATX voeding los (dus zonder computer / mobo), maar dat is een detail.)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
quit simple:
Groen aan groen, zwart aan zwart, en van psu2 een zwarte en de grijze aan elkaar verbinden.
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/fastboats/2psu.jpg

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hhhmmmmzzzz.... lijkt wel een beetje op mijn nick..... :?... ff kijken wie er eerder was !
Pagina: 1