Een nieuwe mp3 spler van Cowon. Hij was in korea en zo al te verkrijgen, hier nu ook. Eerst ff wat pics:
Pics

Specs
MP3, MP2, WMA, ASF and WAV (Up to 44.1khz Stereo) Playback, Voice Recording, FM Radio, Listening and Recording, Direct MP3 Encoding, Removable Disk
Built-in Flash Memory (256MB / 512MB / 1GB)
4 Lines of Graphic LCD (Indigo Blue Backlight)
USB 2.0 Interface
Long Playback Time: Up to 20 hours (Based on company's self-test)
Multi - Multilingual Support
- iAUDIO U2 uses common fonts and over 40 thousand character to display languages from all over the world.
- Supports 4 lines of automatic Lyrics display.
Enhanced Integrated Navigator
Play/Pause/Play Intro, Stop/Power Off, Record
Next Track/Previous Track, Fast Forward/Fast Rewind
Infinite Loop
Supports Resume. Fade In, Auto Play
Search Speed & Skip Speed Setting
40 levels of digital volume control
Various EQ and sound field effects
- User adjustable 5-band Equalizer
- Normal, Rock, Pop, Jazz, Classic, Vocal, User
- Supports BBE, Mach3Bass, MP Enhance, 3D Surround
Resume, Auto Power Off
Hold
Backlight ON Time Control, Scroll Speed
Firmware & Logo Download
ID3V2, ID3V1, Filename Support
Product Info Display (Firmware version, Memory Capacity/Usage)
Software
- JetShell (File Transfer, MP3/WMA/WAV/Audio CD Play, MP3 Encoding)
- JetAudio (Integrated multimedia playing software)
Bit Rate MPEG 1/2/2.5 layer 3 (8Kbps ~ 320Kbps) (8kHz ~ 48kHz) and VBR
WMA (20Kbps ~ 192Kbps) (8kHz ~ 48kHz) and WAV (Up to 44.1Khz Stereo)
Memory 256MB/512MB/1GB
File Transfer Speed Max. 20Mbps (Upload 25Mbps)
Battery Built-in Rechargeable Lithium Polymer Battery
(Max. 20 Hours Continuous Playback)
Power AC adapter DC 5V, 1.5A ~ 3A
Charging Time Normal mode (2 hours), Slow mode ( 6 hours and 30 Min)
Buttons 7 buttons (Play, REC, Menu, FF, REW, VOL+, VOL-)
Switch Hold
Display 128 X 64 full graphic LCD
SNR 95 dB
Max Output 16 Ohm earphone : 13mW + 13mW
Frequency Range 20Hz ~ 20KHz
Size 73.8mm X 25.0mm X 18.0mm (H X W X D)
Weight 34g (Include Lithium Polymer battery)
Poll: Welk formaat Iaudio U2 koop jij?
• 256 MB
• 512 MB
• 1 GB

Review
Hier is een uitgebreide review te vinden
Belangrijkste verschillen t.o.v. de Iaudio 4:
- Ingebouwde batterij (kan een voordeel en een nadeel zijn)
- USB 2.0
- Ogg vobis ondersteuning bij een nieuwe firmware
- Nog kleiner/lichter
- Geen scherm met verschillende achtergrondkleuren meer
Mijn belangrijkste vragen:
- Wanneer is die in Nederland te koop (heb mp3spelers.nl gemaild, maar die konden er nog niks over zeggen)
- Wat gaat die kosten (Hier is de U2 30 pond goedkoper dan de Iaudio 4)
Links
Egnelse Iaudio site
Nederlandse handleiding
Hier
Niewste firmware
Hier
Pics

Specs
MP3, MP2, WMA, ASF and WAV (Up to 44.1khz Stereo) Playback, Voice Recording, FM Radio, Listening and Recording, Direct MP3 Encoding, Removable Disk
Built-in Flash Memory (256MB / 512MB / 1GB)
4 Lines of Graphic LCD (Indigo Blue Backlight)
USB 2.0 Interface
Long Playback Time: Up to 20 hours (Based on company's self-test)
Multi - Multilingual Support
- iAUDIO U2 uses common fonts and over 40 thousand character to display languages from all over the world.
- Supports 4 lines of automatic Lyrics display.
Enhanced Integrated Navigator
Play/Pause/Play Intro, Stop/Power Off, Record
Next Track/Previous Track, Fast Forward/Fast Rewind
Infinite Loop
Supports Resume. Fade In, Auto Play
Search Speed & Skip Speed Setting
40 levels of digital volume control
Various EQ and sound field effects
- User adjustable 5-band Equalizer
- Normal, Rock, Pop, Jazz, Classic, Vocal, User
- Supports BBE, Mach3Bass, MP Enhance, 3D Surround
Resume, Auto Power Off
Hold
Backlight ON Time Control, Scroll Speed
Firmware & Logo Download
ID3V2, ID3V1, Filename Support
Product Info Display (Firmware version, Memory Capacity/Usage)
Software
- JetShell (File Transfer, MP3/WMA/WAV/Audio CD Play, MP3 Encoding)
- JetAudio (Integrated multimedia playing software)
Bit Rate MPEG 1/2/2.5 layer 3 (8Kbps ~ 320Kbps) (8kHz ~ 48kHz) and VBR
WMA (20Kbps ~ 192Kbps) (8kHz ~ 48kHz) and WAV (Up to 44.1Khz Stereo)
Memory 256MB/512MB/1GB
File Transfer Speed Max. 20Mbps (Upload 25Mbps)
Battery Built-in Rechargeable Lithium Polymer Battery
(Max. 20 Hours Continuous Playback)
Power AC adapter DC 5V, 1.5A ~ 3A
Charging Time Normal mode (2 hours), Slow mode ( 6 hours and 30 Min)
Buttons 7 buttons (Play, REC, Menu, FF, REW, VOL+, VOL-)
Switch Hold
Display 128 X 64 full graphic LCD
SNR 95 dB
Max Output 16 Ohm earphone : 13mW + 13mW
Frequency Range 20Hz ~ 20KHz
Size 73.8mm X 25.0mm X 18.0mm (H X W X D)
Weight 34g (Include Lithium Polymer battery)
Poll: Welk formaat Iaudio U2 koop jij?
• 256 MB
• 512 MB
• 1 GB
Review
Hier is een uitgebreide review te vinden
Belangrijkste verschillen t.o.v. de Iaudio 4:
- Ingebouwde batterij (kan een voordeel en een nadeel zijn)
- USB 2.0
- Ogg vobis ondersteuning bij een nieuwe firmware
- Nog kleiner/lichter
- Geen scherm met verschillende achtergrondkleuren meer
Mijn belangrijkste vragen:
- Wanneer is die in Nederland te koop (heb mp3spelers.nl gemaild, maar die konden er nog niks over zeggen)
- Wat gaat die kosten (Hier is de U2 30 pond goedkoper dan de Iaudio 4)
Links
Egnelse Iaudio site
Nederlandse handleiding
Hier
Niewste firmware
Hier
MIJN REVIEW | |||
| Hier is ie dan, mijn review van de Iaudio U2 (512 mb). Heb hem vorige week dinsdag besteld, een donderdag kwam de koerier. Er was helaas niemand thuis, vandaar dat ik hem vandaag (maandaag 11 oktober) pas binnen heb gekregen. Heb hem pas net, maar zal toch een zo'n goed mogelijk review proberen te maken | |||
| Inhoudsopgave Inhoudsopgave 1) Inhoud doos 2) Data-transfer 3) Afspelen muziek 4) Geluidskwaliteit 5) Instellingen 6) Bediening 7) Pics | |||
1) Inhoud van de doos * Adapter voor opladen op 230 volt (bij mmport.nl krijg je die er "gratis" bij) * Oordoppen * Cd met Software * Koortje voor om je net * Hoesje voor de speler * Usb verloop stukje * USB kabel * Line in kabel * nog iets vergeten? o ja de Iaudio U2 zelf natuurlijk nog | |||
2) Data transfer De Iaudio U2 wordt automatisch herkent als externe harddisk, dus er is geen software nodig. De software die op de cd er bij staat is echter wel handig om mp3's over te zetten. Je ziet gewoon onder in beeld de iaudio U2 meteen staan, en kan bovenin door je hdd mappen bladeren en de mp3's meteen doorsturen naar je U2. De snelheid heb ik even gemeten, hij deed 100 mb in 1 minuut, wat neerkomt op 1,66 mb per seconde. De speler staat dus vrij snel vol. De speler ondersteunt ook mappen, zodat het allemaal erg overzichtelijk blijft. | |||
3) Afspelen van muziek Dit gaat vrij makkelijk, als je hem aanzet begint ie meteen te spelen (als je dit hebt ingesteld). Dit duurt ongeveer 5 seconde. Je krijg eerst een bewegend logo van Iaudio, dat trouwens makkelijk te vervangen is, en dan begint de muziek meteen. Ideaal is de dynamic playlist, zodat je gewoon nummers toe kan voegen aan de playlist terwijl de muziek door speelt. Verder zit er natuurlijk radio op, line in recording en voice recording. Tussen 2 nummers zit trouwens vrij weinig stilte, iets van een halve seconde of zo. Ook als je snel door de nummer scrollt en je stopt om een nummer af te spelen begint de U2 eigenlijk meteen. | |||
4) Geluidskwaliteit Toen ik de eerste keer naar de U2 luisterde was ik enorm verbaast, wat een heerlijk geluid komt er uit. Ik heb helaas weinig vergelijkingsmateriaal, maar ik ben er in ieder geval enorm tevreden over. Nu ben ik niet echt zo'n enorme audiofiel, maar er komt in ieder geval een goede bass uit. Dit is trouwens nog allemaal in te stellen met de equalizer. Het geluid van de radio heb ik even met 3fm getest, wat natuurlijk een goed ontvangst heeft. Radio 538 kan ik hier (Weert) niet met de U2 ontvangen, maar dat kon ik ook al niet met m'n gewone radio, dus denk dat het ontvangs hier gewoon heel slecht is. Het geluid kan trouwens echt super hard, je kan hem instellen van 0 tot 40, en ik heb hem meestal zo rond de 13 staan. Zodra je hem boven de 25 zet is het echt niet meer te houden | |||
5) Instellingen Ik heb het idee dat je vrij veel in kan stellen, goede equalizer met een aantal standaard presets, de bass kan je apart instellen, enz. Ook de opnamekwaliteit van de radio, line in en voice kan je allemaal in stellen. Het contrast van het lcd kan je instellen, echt vanalles. | |||
6) Bediening Wat me meteen opviel toen ik hem uitpakte, was dat hij erg klein is. Bovendien is hij echt super licht, weegte gewoon bijna niks. In het begin had ik vrij veel moeite met de joystick, maar heb er nu een tijdje mee zitten spelen, en heb het idee dat hij nou wat soepeler is, en het een stuk beter werkt. Ook als hij in het beschermhoesje zit zijn alle knoppen nog goed te bedienen. Alleen de line in is dan afgesloten. De eerste keer dat ik de speler op wou laden, hing ik hem aan de ac adapter. Volgens mij was dit de eerste keer niet de bedoeling, want toen ik hem loskoppelde was hij vastgelopen. Even resetten, en toen toch maar aan de pc gehangen. Dit ging meteen goed, en hij is daarna ook niet meer vastgelopen. Het schermpje is trouwens echt goed te zien, mooi blauw licht, contrast dus instelbaar, dus altijd goed zicht. Moet het morgenoverdag nog wel even testen als de zon er vol op staat, maar volgens mij zit dat wel goed. | |||
7) Pics De U2 en een zakmes Een diskette, de U2 en de ac adapter Een deel van het opstart "filmpje". Heb die trouwens al veranderd | |||
[ Voor 84% gewijzigd door Brammel op 12-10-2004 21:23 ]