Tips voor betere prestaties

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 13:44
Ik heb het idee dat mijn systeem nog niet optimaal presteerd. De configuratie van mijn systeem is als volgt:

AMD Thunderbird 1000@1000 Mhz
Chrome Orb cooler
Abit KT7 RAID
256 Mb PC133
ATI Radeon 64 Mb DDR ViVo 166@183 Mhz

Ik draai windowsME en ik heb de volgende drivers geinstalleerd:

Via 4-in-1 4.25a
AGP driver 4.04
USB filter drivers 1.08
ATI Radeon 4.13.7041
directX 8.0

Verder heb ik het KT7_WW bios geflashed.

Ik heb de BIOS instellingen van

http://www.apushardware.com/?action=articles&id=44

gebruikt. Hierbij heb ik alles zo ingesteld voor zoveel mogelijk snelheid, alleen de CAS2 setting trok hij niet.

Daarnaast heb ik de Radeon Guide van

http://www.rage3d.com/radeon/guide/

opgevolgd.

Nu liggen mijn 3DMark2000 scores net onder de 5200... valt er nu echt niet meer uit te halen????

Memspeed haalde overigens een score van zo'n 230 punten.

Iemand tips voor verbetering van de prestaties? Of probeer ik het onmogelijke voor elkaar te krijgen en kan het gewoon niet sneller?

CPU overklokken ben ik nog niet aan toe gekomen, maar ik heb niet het idee dat dit een enorme hoop punten gaat uitmaken...

De RADEON kan ik niet hoger klokken, dan krijg ik witte spikkeltjes op het scherm... :(

The Flying Dutchman

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb vandaag m'n Geforce MX kaart omgeruild voor een Geforce GTS kaart. Met die MX haalde ik in 16-bit een score van 5587, en met de GTS 7300. Dat verschil lijkt klein, en dat is het ook wel, maar met 32-bit zie je pas duidelijk de voordelen van een snellere Geforce want dan is de voorsprong groter. Dus... Als je in 32-bit benchmarkt dan scoor je niet eens slecht. Maar het zal nog best wel een beetje beter kunnen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Itjing of hoe schrijf je het ook alweer...

Verwijderd

sinds waneer?die carrera dan he':?

• The Flying Dutchman
Op zaterdag 30 december 2000 02:29 schreef Hiro Shima het volgende:
Itjing of hoe schrijf je het ook alweer...
Euh, dit hier volg ik even niet...

The Flying Dutchman

Verwijderd

tfd: wat voor resolutie en kleuren draai je 3d mark? toch niet de default instellingen he? anders ligt de score idd laag, ik haal nl. ong. 200 punten meer :)

• The Flying Dutchman
Ik draai dus wel de default instellingen van 3dMark2000. Anders kun je toch niet vergelijken???

Ik doe gewoon RUN DEFAULT BENCHMARK.

Ik krijg een beetje het idee dat mijn videokaart hogere prestaties tegenhoud. Als ik bedenk wat voor scores je met een hoger geklokte Radeon kunt halen, dan was ik liever voor een retail Radeon gegaan (die standaard op 183 Mhz loopt en over het algemeen wel naar 200 Mhz wil).

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat een Radeon in 16 bit gewoon slecht schijnt te presteren (nauwelijks beter dan in 32 bits kleur) dus ik zal ook even een test draaien met 32 bits kleur en even kijken wat ie dan voor scores geeft.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Default 1024 16 bit 5200???

Beetje laag..... Ik haalde op mijn P550@682 met een clap pro 4790 ongeveer...
Pagina: 1