Toon posts:

Raar probleempje met Hauppauge kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mij een paar dagen geleden een tv kaart van Hauppauge aangeschaft, het WinTV PCI-FM model. Mijn probleem is nu dat er in mijn beeld sterke storingen optreden. Het zijn echter geen vertikale strepen maar als het ware afgelijnde bollen. Ook heb ik geen kleuren. Het rare is nu wel, wanneer ik met de bijgeleverde software Win2000 het teletekstprogrammaatje opstart, tijdens het opstarten het beeld PERFECT (kleur is er en storingen zijn volledig weg )is en als het is opgestart vervalt het beeld weer :'( .
( Ik heb een Nvidia TNT2 videokaart)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 18:33 . Reden: Spellingsfout ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens een screencapture te doen... dan zien we duidelijk wat je bedoelt (Dat kun je in winTV2000 doen).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 20:28
dat zecht ook niet alles , want mij kaart geeft prima beeld , en een screen capture geeft alemaal zooi en groene vertrokken strepen.

Binnen WinTV heb je een pref button , je kan eens proberen om bij "view" Deinterface eens uit te zetten.

ook kan je eens proberen het programma Primary.exe uit je winTV folder te openen en hier een aantal verschillende modes proberen. (wel winTV sluiten, progie uitvoeren, en dan opnieuw winTV openen)

op mijn pc geeft de VMR mode namelijk problemen, en das onder XP de default.

[ Voor 10% gewijzigd door eXcyle op 29-09-2004 18:43 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer ook ff een andere PAL instelling... Ik heb deze kaart al super lang (jaar of 5), en hij werkt nog steeds prima (zowel onder linux als windows).

Probeer anders Dscaler eens. Is ook een leuk proggie :)

• eXcyle
welke driver gebruik je btw , op mijn WinTV primo (zonder fm tuner) werkt de laatste driver onder XP niet goed, veel strepen, en me systeem werd er niet bepaald stabiel door.

@Deepspace heb nog nooit pal instelingen gezien binnen de software, waar verstoppen die zich precies ? :o )

offtopic:
heb mijn WinTV primo ook al ongeveer een jaar of 5 , vind zowel de kaart als de software nog steeds 1 van de betere

[ Voor 43% gewijzigd door eXcyle op 29-09-2004 19:11 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dacht dat er wel verschillende PAL standaarden waren (waaronder enkele waardoor het beeld z/w werd), maar ik heb de windows versie lang niet meer gebruikt ;)

Onder linux zie ik:
PAL
PAL-NC
PAL-M
PAL-N
PAL-60

Verwijderd

Topicstarter
Ja, gevonden >:)
Het waren inderdaad de PAL-instellingen, beeld is nu zo goed als perfect.

TNX

• eXcyle
Ah , heb ze ook gevonden ...
bij het toevoegen van een channel kan je een pal standaard aangeven, nooit echt op gelet.
Ook al vrij lang niet gebruikt, ik importeer me zenders altijd met een reg file :o

[ Voor 6% gewijzigd door eXcyle op 29-09-2004 20:28 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Vergeet evengoed niet om ff Dscaler te proberen :D

[ Voor 97% gewijzigd door voodooless op 29-09-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo terug,

ik heb nog een probleempje met de tv kaart. Ik heb wel beeld, maar geen geluid en ik heb mijn tv-kaart verbonden met mijn geluidskaart maar toch geen geluid. Weet iemand hoe dit komt??

tnx

Verwijderd

Heb je ondertussen al een oplossing voor je probleem gevonden?
Pagina: 1