Toon posts:

Weer iemand met trouble met K7S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Als N00B zal ik proberen mijn probleem aan jullie uit te leggen.
Ik heb een pc met processor AMD 1400 en 2x128mb pc 133 sdram memory.
HDD is WD20Gb, asus CD-rom......en....heb 2 mobo's Elitegroup k7S5A.
Versienummer kan ik niet vinden, maar 1 mobo heeft een 3 linksonder, de ander een 4. BIOS1=AMI 4189 K7S5A 121 BIOS2=AMI 3209 K7S5A 104.
Het systeem heeft gedraaid op mobo met bios 104, maar nu detecteerd hij de HDD en CD-rom niet meer, en ik krijg ook geen spanning op de controllers op beide mobo's.
Hij startte helemaal niet meer tot ik de VGA kaart had geswitched voor een andere.
Veel geprobeerd, andere IDE controller, andere kabels, alleen HDD, alleen CD-ROM, met/zonder VGA, beide mobo's komen niet verder dan IN de bios, en daarna vraagt ie om boot disk..:S

Als dit bekend klinkt, laat het me ff weten, want ik ben wel op het net wezen struinen, maar zonder resultaat...

bvd VeNoM73 ;)

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Kan je de voltages uitlezen in bios, zoja, wat zijn deze?

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Heb hier ook een (overleden/bezig met overlijden) ECS K7S5A deze detecteerd ook wel eens de hardeschijven niet. Bij mij helpt het altijd om de CMOS te clearen. (bij mij is de ide poort helemaal dood ik draai daarom met een pci ide kaartje)

Dat is heel simpel stroom van je computer af, CMOS clear jumper er omzetten en 30 seconden later weer terug zetten. Onthoudt alleen wel even hoe alles nu staat in het bios. (schrijf anders even op)

Die jumper zit ca 2 cm boven de het batterijtje van het bios en dat baterijtje zit direct rechts naast de onderste 2 pci poorten.

De eerste keer dat je daarna opstart ziet ie weer geen harde schijven en zegt ie bij mij CMOS size is wrong bla bla bla of iets dergelijks, vervolgens moet je op F1 drukken en kom je in het bios. hier moet je en het eerste (links boven). de hardeschijven toe voegen. Automatich laten zoeken die je door op een poort te gaan staan (primary master o.i.d.) en op Enter te drukken.

PS het versie nummer staan links naast de pci poorten heel klein dit is 1.1 of 3.1

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 29-09-2004 20:11 . Reden: aanvulling ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
tHe_BiNk schreef op 29 september 2004 @ 18:50:
Kan je de voltages uitlezen in bios, zoja, wat zijn deze?
AMD K7 Athlon ==> CPU core Voltage = 1.744 V

PS: mobo's zijn qua uiterlijk echt identiek....alleen staat bij de ene idd versie 3.1 naast onderste pci slot...en bij die andere op dezelfde plek staat nix... |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op 29 september 2004 @ 20:09:
Heb hier ook een (overleden/bezig met overlijden) ECS K7S5A deze detecteerd ook wel eens de hardeschijven niet. Bij mij helpt het altijd om de CMOS te clearen. (bij mij is de ide poort helemaal dood ik draai daarom met een pci ide kaartje)

Dat is heel simpel stroom van je computer af, CMOS clear jumper er omzetten en 30 seconden later weer terug zetten. Onthoudt alleen wel even hoe alles nu staat in het bios. (schrijf anders even op)

Die jumper zit ca 2 cm boven de het batterijtje van het bios en dat baterijtje zit direct rechts naast de onderste 2 pci poorten.

De eerste keer dat je daarna opstart ziet ie weer geen harde schijven en zegt ie bij mij CMOS size is wrong bla bla bla of iets dergelijks, vervolgens moet je op F1 drukken en kom je in het bios. hier moet je en het eerste (links boven). de hardeschijven toe voegen. Automatich laten zoeken die je door op een poort te gaan staan (primary master o.i.d.) en op Enter te drukken.

PS het versie nummer staan links naast de pci poorten heel klein dit is 1.1 of 3.1
Ik heb zo'n 15x CMOS gecleared, en batterij eruit gehaald.....helpt nix......
maarrrrr...ik heb zojuist de HDD WD20 in andere pc gehad....en ook niet lopen, cd-rom ook niet...dus volgens mij zijn DIE overleden..(stom toeval??) :(

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
weet je ook de overige voltages? (die 1,744 zal wel 1,750 moeten zijn maar die 0.006 volt mag geen problemen geven)

Zoals van de 3.3 , 5 , en de 12 volt

Als je dan toch in het bios kijkt kan je ook meteen even naar de temperatuur van je cpu kijken?

Dat zou zeker stom toeval zijn

:X Je harde schijven/cd spelers hebben die 40 of 80 aderige platte kabel nodig en een voedings kabel, anders gaat het niet werken. :X

Als je nog een hardeschijf uit een andere computer bebt kan je die aan je ECS bordje proberen.

Als ze alle 2 te gelijkertijd zijn overleden kan je voeding ze misschien ook wel vermoord hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door martijn_tje op 29-09-2004 21:57 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1