Toon posts:

wel ERG weinig fps :|

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!
Ik begrijp dat dit aan alles kan liggen.. Maar mischien hebben jullie nog tips voor me. Ik heb onlangs m'n oude systeem weer in elkaar gezet:

-Asus uhh.. dinges mobo
-PII 266 cpu
-64MB RAM
-Stealth II 4 MB
-Monster 3D II 16 MB
-SB AWE 64

Getest heb ik Alien versus Predator, GTA2 en Half-Life. De eerste 2 draaien erg vloeiend, en ook wat ik gewend was van m'n oude systeem. Echter: Half-Life draait er enorm bagger op. Ik mag van geluk spreken als ik 12 fps haal in 640*480 en het meerendeel van het spel zit het gewoon te laden.. Eerst moest ik ook het volgende doen omdat ie de error message 'mode not supported' gaf: In de gldrv dir moest ik in drvmap.txt het volgende zetten:

Default Default
3dfxVGL.dll 3Dfx OpenGL for Voodoo 1, 2 & Rush
gldrv/3dfxgl.dll 3Dfx Mini Driver

En nu werkt ie dus wel.. Maar enorm bagger :(
Iemand tips of suggesties? Alvast heel erg bedankt! Want dit moet beter kunnen!

-Bluppie

Verwijderd

hmm jah moet zeker harder kunnen, een vriend van me haalt 50 fps op een p266. Ermz...hoe laat jij je fps zien? Als je nml net_graph 1 doet schijnt dit een gigantische framedrop tegeven. net_graph 3 niet. Wie weet dat dat scheelt..

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. Ik heb 't getest met net_graph 3 en show_fps 1 maar 't gaat nog steeds helemaal niet lekker.. Ik moet er bij zeggen dat ik nu ook Quake 2 heb getest en ook deze draait niet lekker (nog niet zo lekker als ie op m'n PI 166 deed).. |:(

Een keertje zag m'n comp trouwens ook maar 32 van de 64 MB RAM.. Maar toch zit m'n RAM er heel stevig in. Iemand nog suggesties / tips? plz! :)

Verwijderd

Hmm lastig. Probeer es een goeie reinstall van die voodoo 2 drivers en installeer die nieuwst glsetup. Kan wonderen doen :)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:20
Monster 3D II 16 MB
kerel.... die komen in 8 en 12mb.... of heb je 2x8??

Verwijderd

Ik denk dat hij SLI bedoelt (2x8Mb)...

Ik draai UT nog met gem 45 op een celly 300, maar die heeft 128Mb.

Half-Life zal alleen maar sneller draaien denk ik. Kijk je BIOS eens na, zou ik zeggen..

Verwijderd

Heb je het volgende al geprobeerd:
-nieuwe videokaart drivers installeren
-OpenGL opnieuw installeren
-Half-Life opnieuw installeren

:Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y):Y)

Verwijderd

hmmz, met mijn p2-233, 64mb, voodoo2 haal ik 62fps in quake2 met timedemo (timedemo 1, map demo1.dm2) timerefresh uiteraard meer :)

heb hiervoor de standaard opengl drivers gebruikt die ik ook bij need for speed had gekregen... verder draaid er gewoon win98 op

(hele systeem is dan: p2-233, 64mb, 10.2gb, sblive player 1024, 10/100mbit netwerkkaart, cdrom, writer, zip-drive en verder niet veel rotsooi geloof ik...)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Ik heb alledrie al geprobeerd, maar zonder succes. 'T lijkt er trouwens wel op ofdat 't een gehugenkwestie is, als ik nl. helemaal in en klein hoekje ga zitten schiet m'n fps wel naar de 50 / 60, maar als ik rondloop wordt 't dus weer heel wat minder.. Ik heb alle opties al aan en uitgezet maar niks helpt.. Mischien een reinstall van Windows dan, maar daar is 't probleem weer dat die pc nit van mij is :)
Pagina: 1