[XP]XP Stijl login, 2k stijl alt+ctrl+del

Pagina: 1
Acties:

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
De titel zegt het eigenlijk al:
Ik wil gewoon de XP stijl voor het inloggen behouden, maar wel als ik op alt+ctrl+del druk een menutje krijgen van: Lock computer, Task Manager enz.

Ik heb al gegoogled en hier de search geprobeerd maar ik kan deze combinatie niet vinden. (alleen 2k stijl alt+ctrl+del EN 2k stijl inloggen)

Nu kun je je afvragen waarom ik niet gewoon de 2k login stijle wil gebruiken... Het antwoord is simpel: Me ouders begrijpen wel de login stijl van winxp maar niet die van win2k, als ik het ze uitleg zeggen ze dat het te veel werk is.

Weet iemand hoe ik deze combinatie voor mekaar krijg?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Het XP loginscherm dat je bedoelt heet het 'welcome-screen'. Ik zie alleen niet wat je bedoel met CTRL+ALT+DEL gebruiken om je task manager te krijgen, dat heeft toch helemaal niets met je inlogscherm te maken??? Dat werkt toch altijd?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 29-09-2004 16:48 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Met de Windowstoets + L kan je PC ook locken.
en met CTRL+ALT+ESC kan je de taskmanager krijgen.

Misschien niet de oplossing, maar wel een goed alternatief.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Bart©
Hoezo alternatief? het ctrl+alt+del menu (Windows Security) wat de TS bedoeld is ALTIJD oproepbaar, ongeacht welke manier van inloggen gebruiktwordt .. Toch?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Welkomsvenster weergeven uitvinken bij gebruikers accounts in het configuratiescherm :)

• BonzO
Als ik Windows XP start krijg ik het Welcome Screen van windows XP. Dit wil ik ook zo laten staan. Ik wil nu de ctrl+alt+del stijl veranderen naar die van Windows 2000. Nu is er een manier om dat te doen en dat is door naar configuratiescherm > gebruikersaccounts > de manier waarop gebruikers zich aanmelden te gaan en dan Welkomsvenster gebruiken (Welcome Screen) uit te zetten.

Als je dat dus doet krijg je de windows 2000 stijl als je op alt + ctrl + del drukt. Maar dan heb ik dus het probleem dat ik het Welkomsvenster niet krijg terwijl ik dat juist wel wil.

• SyphOn
Dan moet je snelle gebruikers wisseling uitschakelen

Als je dan op WIN-L drukt krijg je dat venster wel.

[ Voor 35% gewijzigd door SyphOn op 29-09-2004 16:58 ]

• Bart©
Wat is het verschil tussen de Windows 2000 en de Windows XP stijl van het Windows Security scherm?

• SyphOn
Sierra-NL schreef op 29 september 2004 @ 16:57:
Wat is het verschil tussen de Windows 2000 en de Windows XP stijl van het Windows Security scherm?
Niks alleen wil hij het welkomscherm wel behouden. Dus volgens mij is het niet mogelijk wat TS wil.

• BonzO
SyphOn schreef op 29 september 2004 @ 16:57:
Dan moet je snelle gebruikers wisseling uitschakelen
Werkt niet heb ik al geprobeerd (ja, ook na computer-reboot)

[ Voor 45% gewijzigd door BonzO op 29-09-2004 17:00 ]

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Als ik mij niet vergis dan wordt bij XP die niet in een domein zit bij het indrukken van CTRL+ALT+DEL gelijk de taskmanager opgestart en krijg je niet het overzichtscherm waarin staat hoe je bent aangelogged en de opties om te locken e.d.

[ Voor 83% gewijzigd door Luppie op 29-09-2004 17:04 ]

• Bart©
Nou volgens mij heb ik iets gemist, maar bij Windows 2000 krijg ik ook niet meteen de task manager maar eerst een keuze menu. Misschien omdat ik alleen de beide OS-en in een domein gebruik ofzo...

• SyphOn
:X

[ Voor 100% gewijzigd door SyphOn op 29-09-2004 17:03 . Reden: Woensdagmiddag gekte ]

• BonzO
Cobra_Lup schreef op 29 september 2004 @ 17:00:
Als ik mij niet vergis dan wordt bij XP die niet in een domein zit bij het indrukken van CTRL+ALT+DEL gelijk de taskmanager opgestart en krijg je niet het overzichtscherm waarin staat hoe je bent aangelogged en de opties om te locken e.d.
Inderdaad, alleen ik wist niet dat het met "het niet in een domein zitten" te maken had.

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Heeft met het domein lidmaatschap te maken.

Trouwens volgens mij weet ik een work around voor je. Je moet het welkomscherm uitschakelen. Computer herstarten.

Vervolgens ga je met google opzoek naar msgina er bestaan sites waarop uitgelegd staat hoe je het CTRL+ALT+DEL inlogscherm kan vervangen voor een soort van Windows Welcome scherm. Dit gaat aan de hand van msgina.dll

• siteslammer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01-2021
Het is redelijk eenvoudig.

Of de pc wel of niet in een domein zit maakt helemaal niks uit.
Als ik thuis op ctrl-alt-del druk krijg netjes alle opties van lock pc , log off task manager etc.
Als je het welcome screen will behouden is dit niet mogelijk.
Je kan wel tijdens het welcome screen 2 maal op ctrl-alt-del drukken om de win2k stijl van inloggen te krijgen.
voor de extra opties moet je het welcome screen en fast user switching uitschakelen.
Wil je perse het welcome scherm behouden moet je de windows toest + L indrukken.

www.bigclan.co.uk

Pagina: 1