Toon posts:

[Kerio Winroute Firewall 6.0.1] DC++ connection timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel topics gelezen maar het antwoord heb ik nog niet gevonden.
Sinds kort heb ik Kerio Winroute Firewall geinstalleerd, de juiste portmappings aangemaakt en de service "DC++" op permit gezet (voor DC++ 1411,1412 en 1413...) Ik kan connecten naar servers en zoeken is ook geen probleem, maar zodra ik iets probeer te downloaden dan krijg ik een connection timeout. Dit gebeurt ook bij het downloaden van de hublist.

Welke poorten kan/moet ik nog meer open zetten of forwarden? Of ligt het ergens anders aan?

(ik gebruik DC++ dus op een pc achter mijn server met winroute)

Verwijderd

Wat gebeurt er als je die firewall uitzet?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

kijk eens(netstat) naar welke poorten DC op dat moment een verbinding tot stand probeerd te bringen? Weet je nl welke poorten ie gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik geen firewall gebruik dan doet hij het uiteraard, net zoals hij het ook deed bij een eerdere versie van winroute.
Trouwens, bij de wizard van traffic policy kan je kiezen om alles toe te laten om vervolgens een aantal poorten handmatig dicht te gooien of om een aantal services toe te laten (de rest wordt dus geblocked) en dan is het dus de bedoeling dat je zelf de juiste poorten opend om andere programma's toe te laten.

Ik heb met netstat (bedankt voor de tip, was die tool alweer vergeten) een range van poorten gevonden die DC gebruikt. Tussen de 1050 en 1200 lijkt nu, ik heb voor de zekerheid tm 2000 open gezet. De hublist kan nu gedownload worden, maar nog steeds timeouts naar users.

Edit
---------
Momenteel lijkt het te werken, ik heb de connectie vanaf mijn computer naar de buitenwereld helemaal open gezet en DC++ op active mode. Maar nu kan ik wel van de meeste users de filelist downloaden, maar verder kan ik geen files downloaden omdat die volgens DC niet aanwezig zijn.... Dat klopt dus niet, wat ik kan ook niet van mensen downloaden waarvan dat eerder wel mogelijk was.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het opgelost

DC++ 0.4033 werkt WEL goed achter een firewall

Verder DC++ op active mode, een poort ingevuld (1450)... op de firewall deze poort gemapped