[Hosting] Ervaringen x3Serve.nl

Pagina: 1
Acties:

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:08
Omdat ik aan het rondkijken ben voor hosting voor mijn site kwam ik x3Serve.nl tegen.
Zij bieden tegen een prijs van 5 euro per maand het volgende pakket aan:

* 15 GB bandbreedte
* 1000 MB data opslag
* Ongelimiteerd Email
* Control Panel
* PHP/MySQL
* GRATIS SETUP!
* gratis domeinnaam
* gratis set-up
* E-mail forwarders
* Auto-responders
* CGI & cron jobs ondersteuning
* Perl Ondersteuning
* Error log files
* Eigen controlpanel
* 24/7 monitoring
* Onbeperkt aantal POP3 & IMAP e-mail accounts & aliases
* Onbeperkt aantal subdomains
* Onbeperkt aantal MySQL databases
* Onbeperkt aantal FTP accounts
* Ondersteuning voor PHP, CGI, PERL, SSL en SSI
* Webalizer/Awstats bandbreedte statistieken

Zoals jullie zien is dit toch wel een indrukwekkende lijst voor zo'n lage prijs.

Na enige naspeuringen op het web kwam ik ergens in een forum wel een hele kleine discussie tegen over x3Serve.nl
In dat forum waren 2 mensen die problemen met x3Serve hadden. Ik heb er geen positieve reacties gevonden.
Ook bij Webhosters.nl staat maar 1 persoonlijke reactie: http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1683

Nu is mijn vraag de volgende:

Wie heeft er persoonlijk ervaring met de diensten en service van x3Serve.nl?
Zijn ze betrouwbaar in de zin dat je website niet 6 van de 7 dagen plat ligt?

BELANGRIJK:
Ik wil dus alleen ervaringen weten van x3Serve.nl
Alternatieven heb ik al gevonden dus daar hoef je niet mee aan te komen.
De GoT search geeft geen hits.
Google is in dit geval niet mijn beste vriend.
Topic is in overleg met Korakal

Verwijderd

Misschien een interessante link:

http://www.webhostingtalk...d=52640&highlight=x3serve

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:10 ]

• MuddyMagical
Dat is het forum dat ik in mijn openingspost beschreef. Hierin reageert x3Serve.nl ook (of tenminste iemand onder die naam die zich voordoet als medewerker)
Maar echt gebruikerservaringen vindt ik er niet.

Verwijderd

Het gebrek aan gebruikers ervaringen zal te wijten zijn aan het feit dat het een jong bedrijf is. Check de sidn maar eens:

Datum registratie 07-05-2004
Record laatst gewijzigd 11-05-2004

Als ik jou was zou ik ze mailen en vragen of ze referenties hebben van sites die bij hun gehosted zijn. Dan heb je in ieder geval wat meer duidelijkheid over hun servers (plaats, snelheid).

• MuddyMagical
[Megakick]

Ik wil het volgende toch even met de mensen hier delen.

Afgelopen 3 weken hebben de servers van x3serve eruit gelegen door een gehackt useraccount van waar spam werd verstuurd. In die 3 weken geen enkel woord gehoord van x3serve en nu de e-mailserver weer online is een mail waarin wordt uitgelegd wat er is gebeurd. Jammer alleen is dat men ontkent dat het aan x3serve ligt. Blijkbaar staat beveiliging van de accounts niet op hun To-Do lijstje.
Ze bieden nu wel de mogelijkheid om het resterende geld terug te laten storten. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd, maar binnen 10 maanden al de 3e keer. Zelf zit ik bij een andere hoster en daar krijg ik voordat ik door heb dat mijn site niet meer te bereiken is een mail dat er iets aan de hand is.
Frappant is ook het detail dat blijkbaar de administratie verloren is gegaan want om het geld terug te krijgen moet ik mijn rekeningnummer meesturen.

Mijn advies: Wees voorzichtig voordat je in zee gaat met x3serve!

[/Megakick]