Hallo,
Ik ben nu al meer dan een week bezig met het proberen twee tabellen te connecten maar het lukt me niet. Ik heb twee tabellen: personeel, en uren. De bedoeling is om alle urenmutaties van een bepaalde persoon te laten zien.
Tot nu toe (na eindeloos proberen,want ik weet er niet zoveel van af) heb ik onderstaande code.
Hiermee krijg ik wel een afrollijst met achternamen, maar niet de de velden na: doorgegeven id(zoals van_dag,van_tijd enz.) Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?
De tabel PERSONEEL heeft de velden:
id_pers,voornaam,tussenvoegsel,achternaam,emailadres,lokatie,verlof_saldo,verlof_recht
De tabel UREN heeft de velden id_ur,id_persuur,van_dag,van_tijd,tot_dag,tot_tijd,soort_verlof,reden,uren_bij,uren_af,invul_datum.
Met vriendelijke groet, An
Ik ben nu al meer dan een week bezig met het proberen twee tabellen te connecten maar het lukt me niet. Ik heb twee tabellen: personeel, en uren. De bedoeling is om alle urenmutaties van een bepaalde persoon te laten zien.
Tot nu toe (na eindeloos proberen,want ik weet er niet zoveel van af) heb ik onderstaande code.
Hiermee krijg ik wel een afrollijst met achternamen, maar niet de de velden na: doorgegeven id(zoals van_dag,van_tijd enz.) Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?
De tabel PERSONEEL heeft de velden:
id_pers,voornaam,tussenvoegsel,achternaam,emailadres,lokatie,verlof_saldo,verlof_recht
De tabel UREN heeft de velden id_ur,id_persuur,van_dag,van_tijd,tot_dag,tot_tijd,soort_verlof,reden,uren_bij,uren_af,invul_datum.
Met vriendelijke groet, An
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
| <?php include("connect.php"); $query=" SELECT personeel.achternaam, personeel.voornaam, personeel.tussenvoegsel, personeel.emailadres, uren.van_dag, uren.van_tijd, uren.tot_dag, uren.tot_tijd, uren.soort_verlof, uren.reden, uren.uren_bij, uren.uren_af, uren.invul_datum FROM personeel LEFT JOIN uren ON personeel.id_pers = uren.id_persuur "; // query uitbreiden indien werknemer ID is doorgegeven if (!empty($_POST)){ $query .= " WHERE personeel.id_pers='" . $_POST["id_pers"] . "'"; } $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); ?> <html> <head> <title>Een selectielijst op het scherm tonen</title> </head> <body> <?php // controleer of pagina voor het eerst wordt geopend, of // dat de pagina zichzelf heeft aangeroepen if (empty($_POST)){?> <h2>Kies een werknemer ID</h2> <form name="form1" action="<?php echo($_SERVER["PHP_SELF"]);?>" method="post"> ID: <select name="id_pers"> <?php // de selectielijst vullen met beschikbare ID's while (list($id_pers) = mysql_fetch_row($result)){ echo("<option value=\"$id_pers\">$id_pers</option>\n"); }?> </select> <input type="Submit" value="Tonen"> </form> <?php }else{ // Als de pagina zichzelf heeft aangeroepen het else-blok uitvoeren echo("<h2>Doorgegeven ID: " . $_POST["id_pers"] . "</h2>\n"); while (list($van_dag,$van_tijd,$tot_dag,$tot_tijd,$soort_verlof,$reden,$uren_bij,$uren_af,$invul_datum) = mysql_fetch_row($result)){ echo("Uren vanaf dag: =$van_dag"); echo("Uren vanaf tijd: =$van_tijd"); echo("Uren tot dag: =$tot_dag"); echo("Uren tot tijd: =$tot_tijd"); echo("Soort Verlof: =$soort_verlof"); echo("Reden: =$reden"); echo("Uren bij: =$uren_bij"); echo("Uren af: =$uren_af"); echo("Invuldatum: =$invul_datum"); echo("<a href=\"" . $_SERVER["PHP_SELF"] . "\">Andere werknemer selecteren</a>"); } } ?> </body> </html> |
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:11 . Reden: toevoegen codetags, velden in tabellen en uitleg ]