Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik gebruik sinds enige tijd de Holux GR 230 Bluetooth GPS reciever ( :9 ) in combinatie met TomTom3 en een Asus MyPal A620BT.

Uit alle reviews (1) die ik las voor de aanschaf werd de satelietontvangst van dit apparaatje geprezen. In de praktijk vind ik dit erg tegenvallen.

Wanneer ik het device opstart heeft TomTom minimaal 2 minuten nodig om een GPS locatie te bepalen. En zelfs dan is de ontvangst niet optimaal. Tijdens het rijden knalt de verbinding er ook meer dan eens uit.

Al geprobeerd:
- Meerdere auto's (ivm afgeschermde voorruit) -> geen verschil
- NMEA 2.2 38400 instelling -> zelfde (slechte) ontvangst
- SIRF 38400 instelling -> zelfde (slechte) ontvangst

Iemand briljante ideen hoe ik dit kan verbeteren en / of waar dit aan zou kunnen liggen?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• activeX1
  • Laatst online: 23:01
In de praktijk heb ik hetzelfde probleem, ben benieuwd naar mensen met oplossingen voor dit probleem

Verwijderd

Ook ik gebruik de GR 230 in combinatie met TT3, zelf heb ik van beide problemen geen last.

Waar ik wel achter gekomen ben is dat je.

1. niet de bluetooth drivers van TT3 moet installeren, maar die op de pocketpc staan behouden (TT3 wil deze overschrijven, niet doen)

2. als je de gps na een ritje van zijn plaats haalt (om te verstoppen) en bij het wegrijden op een andere plaats neer legt duurt de fix wat langer

Tevens heb ik gehoord dat de eerst versie van de 230 een software fout bevatten, deze fout hield in dat de verbinding met de pocketpc steeds onderbroken werd.

Op internet is een serial reeks te vinden van welke device dat betroft.

Of je nu de NMEA, SIRF of de TT3 bluetooth kiest dat maakt niet uit, als je de goede com poort maar kiest (d8 com6)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op welk moment wil TomTom de Bluetooth drivers overschrijven dan?
De installatie van TomTom verloopt prima en ik krijg ook geen melding van een mogelijke overschrijving.

Waar kan ik die reeks van serials vinden?

[ Voor 12% gewijzigd door Majestic op 30-09-2004 10:19 ]

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 13:33

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

*off topic*
ik gebruik deze BT ontvanger icm met mijn nokia 7610 (route66) en heb totaal geen problemen. Snelle stabiele ontvangst.
*off topic*

Legion 7i i9 3080 32gb

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Hoe lang duurt het in jou geval om een fix te krijgen nadat je het apparaat hebt ingeschakeld?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Hoe snel je een fix hebt hangt af van aantal factoren.
Een compleet koude start (dit houdt in voor het eerst opstarten of vanaf een lokatie anders dan de vorige keer dat deze gebruikt is) kan wel 2 minuten duren.

Als je locatie niet veranderd is moet je met 30 sec wel klaar zijn, mits je goed ontvangst hebt.
Ik ga van deze 2 stuks bestellen, voor de chauffeur op mijn werk (Ipaq 2210) en voor mezelf (Dell Axim x30), beide TomTom3.
Ik hou jullie op de hoogte.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Die 2 minuten komt me inderdaad ook bekend voor. Wanneer het device voor langere tijd aanstaat en verbinding blijft houden is er niets aan de hand.

Zo min mogelijk compleet resetten is dus het devies.

• Gman
Hier een review over deze ontvanger:
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=3301

Een complete GPS Guide vind je hier

Kheb 'm besteld vandaag, ik verwacht m dinsdag ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 30-09-2004 21:54 ]

Verwijderd

ik heb dit ding vandaag ook binnen gekregen maar krijg hem niet aan de praat.

Ik heb een Ipaq rx3715.

Hij herkent het ding prima enz, maar als ik die gpstool draai kan ie maar geen sateliet vinden, terwijl het oranje lampje aangeeft (door langzaam te knipperen) dat ie wel connectie heeft.

Nu zou het misschien kunnen dat ik de verkeerde poort gebruik, ik neem altijd maar 6, omdat die volgens tomtom3 de bluetooth poort is ofzo.

iemand een idee?

ps. ik heb de speciale gps-bluetooth patch gedownload voor dit ding.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 20:57 ]

• Gman
Handig zo'n handleiding die bij je gps receiver zit ;)

Je moet met GPS Viewer van Holux scannen, wel even op 9600 baud zetten en hou beide apparaten dicht bij elkaar, 20 cm er vanaf, anders heb je kans dat ie niks vind (ook al kan BT veel verder, dit is nu even nodig).
Het is ook aan te raden om dit te testen waar je gps ontvangst heb, bij het raam dus.

Mocht ie niks vinden moet je m handmatig openen: 9600 baud, com7.

als je met Tomtom aan de gang wilt hoef je die gps viewer van holux niet te gebruiken, je kan dan met je BT manager connectie maken en dan Tomtom opstarten.

Oh en ontvangst en fix is allemaal heel goed en snel bij mij.

Verwijderd

ik heb hem nu aan de praat.

had die handleiding uiteraard wel gevolgd, ben ook niet gek.
werkte allemaal niet.

nu heb ik zo'n beetje alle mogelijke instellingen geprobeerd, nu werkt ie opeens.
geen idee wat ik allemaal heb ingesteld, maar gewoon zo laten, hij werkt.

nu zit ik met het probleem dat dat kreng steeds de calender gaat starten als ik er een tijdje niks mee doe, grapje van ipaq ofzo.

• Gman
Ja ik had even 2 van die dingen (voor iemand anders meebesteld) en had ook heel veel problemen met het vinden.
Nu heb ik een hard reset gedaan want m'n ppc liep zowiezo niet meer tof, nu herkent ie alles weer in 1x goed.

Vriend van me heeft er ook 1 en die kon m ook niet vinden, heel raar allemaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Gman op 09-10-2004 13:18 ]

• Toink
  • Niet online
Tja iedereen is maar blij met z'n Holux GPS-receiver maar zo goed zijn ze toch écht niet. Ik heb er al verschillende verkocht en ik vind de ontvangst maar belabberd. Misschien valt niemand dat op omdat je zo'n ding doorgaans maar één keer koopt, maar ik heb inmiddels al aardig wat van die apparaten voorbij zien komen en ik vind de ontvangers van Holux (zeker de wired 210) écht krengen.

Belabberde TTF, slechte ontvangst, lopen heel sóms vast (lampje blijft permanent branden en geeft geen signalen meer af). De beste tot nu toe vond ik de ontvangers van Leadtek (wired): *klonk* kabel erin en binnen 10 seconden had ik een fix en dan 8 á 9 satellieten bereik. Met de Holux mag ik in m'n knuisten knijpen als ik meteen begin met de helft (na soms wel 2 tot 5 minuten wachten). Bah. :X

Aangezien ik de Leadtek niet meer kan krijgen ben ik nu dus weer op zoek naar een nieuw type "superontvanger" die prijstechnisch interessant is en niet zo teleurstellend als de Holux.

Verwijderd

nou dat ben ik niet met je eens.

als ik dat ding aan gooi heb ik binnen een halve minuut een goeie fix.....geen enkel probleem

gemiddeld 5 tot 9 sats hier in de randstad.

Verwijderd

De leadtek 9532 is inderdaad echte de beste bedrade GPS ontvanger die er is, maar de bedrade holux is ook uitstekend, ik verkoop er minstens 1 per dag en ik hoor alleen maar positieve berichten!
De bluetooth gps van holux is iets minder, maar heeft wel een goede prijs. Voor wandelen is deze iets minder geschikt door de mindere ontvangst (al gebruik ik hem daar zelf wel voor, en kan het dus wel)

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 18:51:
De leadtek 9532 is inderdaad echte de beste bedrade GPS ontvanger die er is, maar de bedrade holux is ook uitstekend, ik verkoop er minstens 1 per dag en ik hoor alleen maar positieve berichten!
De bluetooth gps van holux is iets minder, maar heeft wel een goede prijs. Voor wandelen is deze iets minder geschikt door de mindere ontvangst (al gebruik ik hem daar zelf wel voor, en kan het dus wel)
Is dat ook niet wat je gewend bent? Wat ik begrijp is dat de Leadtek nogal opmerkelijk is voor zijn klasse. En dan komt de Holux bij mij echt als een koude douche.

Als je niet beter weet.... en je bent niks gewend, dan zal de Holux je best bevallen. Wat beveel jij dan aan als je de Leadtek gewent bent?

Verwijderd

Ik heb alle merken en typen GPS-ontvangers geprobeerd en verkocht. Ik blijf de Leadtek 9532 de beste vinden.
Maar de Holux typen zijn ook allemaal goed. Ik ga voor de beste prijs-prestatie verhouding en dan staat de Holux GR-230 toch bovenaan bij de blue-tooth ontvangers.

• Gman
Nou ik ken nu dus (inc. mezelf) 3 mensen met de Holux 230, en alle 3 hebben we rete snelle fix.
Ding aanzetten, onder je ruit en dan pas je PPC, tegen de tijd dat ik tomtom3 draaiende heb heeft ie een fix.
Ik zit continu op 8 of meer sattelieten, ik had zelfs even 11.

Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik het probleem heb dat de navigatie ermee stopt, maar kheb tomtom3 geupdated, dat schijnt het te verhelpen.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 17:26
Majestic schreef op 29 september 2004 @ 16:31:
Ik gebruik sinds enige tijd de Holux GR 230 Bluetooth GPS reciever ( :9 ) in combinatie met TomTom3 en een Asus MyPal A620BT.

---knip---

Iemand briljante ideen hoe ik dit kan verbeteren en / of waar dit aan zou kunnen liggen?
ik heb zelf de A716 met de Holux GR230 dit werkt bij mij zonder al te veel problemen, wat je wel altijd moet doen is voordat je tomtom3 opstart je asus ff een soft-reset geven anders heeft ie vaak om vage reden nogal de neiging om te gaan etteren (ja ook met update van tomtom3)

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 oktober 2004 @ 23:16:
Ik heb alle merken en typen GPS-ontvangers geprobeerd en verkocht. Ik blijf de Leadtek 9532 de beste vinden.
Maar de Holux typen zijn ook allemaal goed. Ik ga voor de beste prijs-prestatie verhouding en dan staat de Holux GR-230 toch bovenaan bij de blue-tooth ontvangers.
Offtopic: Prijsstunt, misschien kun je je licht eens werpen op deze vraag waar ik mee zit: [rml][ PDA navigatie] Waar zit de bottleneck?[/rml]

Thanks

Verwijderd

De draadloze leadtek GPS 9537 is ook erg goedkoop (71 €).

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 11:21:
De draadloze leadtek GPS 9537 is ook erg goedkoop (71 €).
Ik ben misschien niet helemaal fris maar in de pricewatch zie ik hem voor 169 staan hoor....
Pagina: 1