Toon posts:

[xp pro sp2] font wel in fontmap, niet in programma's na SP2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een pc opnieuw geïnstallerd, met windows XP Pro daarna SP2 gedraait, en daarna fonts geïnstalleerd van type-1 (.pfm en .pfb bestand)

In programma's (office XP bijvoorbeeld) is nu het lettertype niet te zien.
Bij een vorige installatie [XP Pro sp1] werkte dit wel gewoon.

Op een andere PC waar de lettertypes al opstonden, is ook SP2 gezet, en dat werkt verder wel gewoon.
rara hoe kan dit :?

de fonts zijn geïnstalleerd via de officiele weg (configuratiescherm) en ook geprobeerd gewoon te copieren

heeft iemand dit ook meegemaakt?
(wel gezocht op GoT en google maar niks gevonden)

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je op die andere PC geen speciale font manager draaien? En welke manier heb je gebruikt om die fonts te copieeren? Via de Explorer of via een andere weg? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de fonts van een backup op een draagbare HD gecopieerd naar de windows fontmap
en op de andere PC is het exact het zelfde gegaan gewoon via explorer.

ik ben er net achtergekomen dat de draagbare hd beveiligd is met een certificaat, wat wel op beide pc geinstalleerd is. Ik wel al bij de eigenschappen van de font files bij geavanceerd 'inhoud coderen om gegevens te beveiligen' uitgevinkt.
HEt rare is dus dat het om de zelfde user gaat op beide pc's met het zelfde beveiliging certificaat voor de HD.

maar wat er echt aan de hand is blijft voor mij een raadsel

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:50
Heb je er wel even aan gedacht dat fonts win windhoos geregistreerd dienen te worden.....?

Klik Bestand en dan Nieuw Lettertype Installeren.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
ook al geprobeerd, zie de start post.

is registreren ook handmatig te doen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 16:39 ]

Pagina: 1