Catalog op cdrom met Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi mensen.

Ik wil voor mijn vader een Catalog maken van zijn producten die zijn klanten kunnen bekijken, of mee kunnen nemen van de beurs.

Nu is het zo dat dit een website betreft met php scripting en mysql-db al backend.

Dit allemaal wil ik vanaf een cd draaien. Apache + PHP + MySQL moeten dan opgestart worden als ik de cd erin doe, en daarna automatisch de website openen.

De vraag is: gaat dit lukken?

Ik heb namelijk wel vaker zoiets gezien, maar heb nooit gekeken hoe ze dat voormekaar hebben gekregen... :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Apache/php/mysql kan je opstarten met 1 bat bestandje (er zijn zelfs preinstalled zipjes waar je enkel maar hoeft uit te pakken en bat te starten, maar je kan het beter zelf maken).

Als jij dan die bat gebruikt voor je autostart, en gevolgd door een http://localhost/index.php openen moet het lukken :).

• WiNlUx
Ik kan dus een distributietje zoals phpdev op cd planten en dan moet et lukken? :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Imho wel, phpdev is niet zo heel erg nette oplossing (teveel crap, wat jij nodig heb kan veeeel compacter... ) maar het kan wel.

Zou je het met de hand doen dan voelt dat beter aan, je heb dan zelf veel meer controllen. Alleen is dat vrij moeilijk, omdat bijv. de standaart locatie van php.ini in je windows map zit, dat moet je dan aanpassen. Het is niet moeilijk te doen, alleen je bent er wel een uurtje mee bezig :).

Verwijderd

Klinkt allemaal erg fout moet ik zeg...

Cd-ROm met presentatie is oke, maar ga geen database server en http server draaien... je hebt geen idee of die al draaien op de client, duurt allemaal veel te lang om te starten, kan van alles fout gaan... firewalls die op holt slaan...

Ik zou gewoon mooie .html pagina's maken en ze die lekker met hun favorieten browser laten bekijken. Zo werken bijna alle presenatie cd's...

en als een presenatie cd mijn windows directory gaat aanpassen dan schop ik die cd-rom mooi het raam uit

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:35 ]

• DumbAss
  • Laatst online: 16-08 11:30
Een server draaien lijkt me ook geen oplossing. Het handigst zou mij lijken om de hele website op te slaan met behulp van Internet Explorer.
Of misschien met behulp een tool die daar beter geschikt voor is.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:33:
Klinkt allemaal erg fout moet ik zeg...

Cd-ROm met presentatie is oke, maar ga geen database server en http server draaien... je hebt geen idee of die al draaien op de client, duurt allemaal veel te lang om te starten, kan van alles fout gaan... firewalls die op holt slaan...

Ik zou gewoon mooie .html pagina's maken en ze die lekker met hun favorieten browser laten bekijken. Zo werken bijna alle presenatie cd's...

en als een presenatie cd mijn windows directory gaat aanpassen dan schop ik die cd-rom mooi het raam uit
Nou, de windows directory zal ie niet aanpassen! en waarom zou dat te lang duren met opstarten? Apache mysql draaien binnen 4 seconden :) !

• WiNlUx
Ok. Ik loop nu tegen een probleempje aan.

Alles draait nu vanaf de lokale hdd, maar als het straks van cd af gespeelt moet worden, dan moet apache wel zijn documentroot weten. Dat gaat echter niet lukken omdat bij veel mensen de stationsletter van de cdrom verschillend is, en apache de documenten niet kan vinden.

Is zo iets op te lossen?

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

Zou je niet met teleport pro oid er een html website van maken. dan heb je alles en zonder shit erbij. Als ik een presentatie op een cd met apache + mysql krijg dan is het gelijk exit voor het betreffende bedrijf het lef dat ze dat durven doen.

Ik zou dit idee snel laten varen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1