Ik was even bezig met een test van een fedora core 2 machine en moest even poort 21 open zetten omdat ik dit bij de installatie niet gedaan had. Vervolgens kan ik na het herstarten van IPtables de webserver er niet meer bereiken, FTP enz SSH werkt wel 
dit is de configfile van iptables:
Ik ben hier al eerder even aan het zoeken geweest en ook aan het googelen gegaan. Ik heb bijvoorbeeld ook met een IPtables maker een file gemaakt en dat "pakte" het systeem ook al niet.
Hele simpele configfile van Core 2 zelf met FTP er alleen aan toegevoegd
Ik doe iets ontzettend fout heb ik het idee..... weet alleen even niet wat..... eerder kon ik dit namelijk gewoon doen
dit is de configfile van iptables:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| # Firewall configuration written by system-config-securitylevel # Manual customization of this file is not recommended. *filter :INPUT ACCEPT [0:0] :FORWARD ACCEPT [0:0] :OUTPUT ACCEPT [0:0] :RH-Firewall-1-INPUT - [0:0] -A INPUT -j RH-Firewall-1-INPUT -A FORWARD -j RH-Firewall-1-INPUT -A RH-Firewall-1-INPUT -i lo -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -i eth0 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -p icmp --icmp-type any -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -p 50 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -p 51 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 25 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 80 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 443 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 22 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -m state --state NEW -m tcp -p tcp --dport 21 -j ACCEPT -A RH-Firewall-1-INPUT -j REJECT --reject-with icmp-host-prohibited COMMIT |
Ik ben hier al eerder even aan het zoeken geweest en ook aan het googelen gegaan. Ik heb bijvoorbeeld ook met een IPtables maker een file gemaakt en dat "pakte" het systeem ook al niet.
Hele simpele configfile van Core 2 zelf met FTP er alleen aan toegevoegd
Ik doe iets ontzettend fout heb ik het idee..... weet alleen even niet wat..... eerder kon ik dit namelijk gewoon doen
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)